Re: Re: [Czuwaj] Re: Cisza na liście a tu...

czwartak w gmail.com czwartak w gmail.com
Pon, 22 Lis 2010, 15:26:11 CET

Dla mnie sprawa jest prosta.

Interpretacja NSH wyraźnie przeczy intencjom uchwały z 2005 roku.
A więc każda uchwała, podjęta w oparciu o te interpretację powinna być
zaskarżana do RN.
I dalej, jeśli RN podtrzyma w mocy uchwały podjęte w oparciu o
interpretację NSH - to po zamknięciu drogi wewnątrz organizacji - należy
zawiadomić organ nadzoru i oddać sprawę do rozpatrzenia na zewnątrz.

Żyjemy w państwie prawa i jak dla mnie - normalnym jest, że powinno się
prawo egzekwować.

Martwi mnie tylko, że część kadry uważa, że szkoda walczyć, że nie ma
szans, ze po co się szarpać z koniem... Ja uważam, że jeśli my,
instruktorzy, mamy kształtować postawy praworządne, to pierwsi powinniśmy
stawać w obronie prawa. I wierzę, że na Zjazdach w chorągwiach dotkniętych
problemem 10+ znajdą się osoby, które wstaną i powiedzą "halo!". Będą miały
taką odwagę, jaka powinien mieć instruktor harcerski.

Seascout

PS. Jeśli na jakiś Zjazd wybiera się instruktor, który nie boi się
zawalczyć o przestrzeganie decyzji Zjazdu, a nie czuje się dobrze
w "starciu z betonem", to zapraszam na priv. Wydaje mi się, ze mogę pomóc,
zaopatrzyć takiego delegata w niezbędne uchwały, zapisy, wniosek do RN i
wszystko co potrzeba by móc obradować zgodnie z postanowieniami Zjazdu.