[Czuwaj] Pytanie - czy tak się da?

Mateusz Cebula mateusz.cebula w zhp.net.pl
Wto, 12 Paź 2010, 18:54:05 CEST

Czuwaj,

Dostałem dziś telefon z urzędu mojego miasta w nietypowej sprawie.
Otóż, pewna dębiczanka wyjechała do pracy za granicę (chyba Włochy),
tam w niejasnych okolicznościach zginęła i została pochowana.
Zostawiła w Polsce dziecko - zajmie się nim babcia.

I teraz to, o co prosi nas urząd miasta. Pytają, czy my jako hufiec
nie możemy udostępnić swego konta na wpłaty robione przez ludzi (z
dopiskiem dla tego dziecka) i na koniec przekazać zebranej kwoty dla
tego chłopczyka i na sprowadzenie zwłok z zagranicy. I moje pytania są
następujące:
- czy jest możliwe zbieranie takich wpłat przez hufiec na swoje konto?
- jeśli tak, to jak się potem odbywa przekazanie tych pieniędzy (czy
się nie umoczymy w jakieś dziwne papierkowe sprawy etc.)?
- czy to przypadkiem nie jest zbiórka publiczna na którą musimy
załatwić zgodę w samorządzie?

Pani z urzędu miasta wspomniała też, że podobno "jacyś harcerze z
miasta na K, chyba Kłodzka" tak robili. Jeśli ktoś umie mi w tym
pomóc, zna jeszcze jakieś dodatkowe obostrzenia etc., to proszę o
kontakt na priv.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Mateusz Cebula