[Czuwaj] Statystyki - stare mudnury

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Nie, 19 Wrz 2010, 07:53:23 CEST

W dniu 19 września 2010 04:35 użytkownik  <sebastian-jadczak w wp.pl> napisał:

> --Wędrownik to harcerz uczęszczający na zbiórki drużyny wędrowniczej
> który ma min 16lat.
> w tym czasie zdobywa stopień HO i naramiennik wędrowniczy.
> Jeżeli taki stopień i "tytuł" zdobędzie (naramiennik wędrowniczy) nie
> wylatuje z drużyny a jeśli chce to dalej w niej się rozwija czy to
> zbiórki, znaki służb itp. itd.
>
> Jak się mylę to poprawcie :)
>
> Sebastian Jadczak (wędrownik ;p)
> Drużynowy 254 WGZ "Dębowa Brac"

Mylisz się jedynie w tym że "wędrownik" to nie tytuł i nie używa się
go w ten sposób. To trochę jakby ktoś napisał o sobie

ćwik Jan Kowalski, harcerz.

No wiadomo że harcerz :) To jedynie określenie grupy wiekowej.
Jedyne łączenie stopni harcerskich stosuje się w przyadku stopni
instruktorskich, choć nie wszyscy to pochwalają :)

Tak więc mógłbym napisać:

hm. Michał Górecki
lub
hm. Michał Górecki, H.R. (pewnie w celu podkreślenia że chciało mi się
niegdyś zdobyć HR ;)

choć teraz powinienem

hm. Michał Górecki, H.R. w stanie spoczynku ;)))))