Re: [Czuwaj] Re: Baronowie chorągwiani ZHP mają dziś powód do zadowolenia :(

seascout czwartak w gmail.com
Wto, 28 Wrz 2010, 14:06:12 CEST

:)

O co krzyk?

O ten zapis:

§ 6

1.      W związku z wyborem nowych władz chorągwi przed zakończeniem
kadencji rozpoczętej w roku 2004 i w nawiązaniu do treści § 37 ust. 5
Statutu ZHP, kadencji tej nie traktuje się jako pełnej, pod warunkiem
odbycia zjazdu chorągwi do końca 2006 r.

2.      Kadencja rozpoczęta w roku 2006 jest kadencją kolejną dla osób,
które pełniły funkcję komendanta chorągwi nieprzerwanie od 2000 r.

Wychodzi na to, że:

1. Nie ma protokołu z obrad Zjazdu (Brawo!) Nie mam pojęcia jak to
skomentować... Byli przecież wybrani protokolanci, był Przewodniczący
Zjazdu... Oni chyba powinni taki protokół podpisać...

2. zgodnie z ogólnymi zasadami tworzenia prawa w państwie demokratycznym
wszelkiego rodzaju ograniczenia praw podmiotowych muszą być określone w
sposób precyzyjny i jednoznaczny.
Moim zdaniem ten argument jest pusty. Z dwóch powodów. Jeśli jest jakaś
zasada, której powinniśmy się trzymać w stanowieniu naszego prawa
wewnętrznego - to dobrze byłoby podać tę zasadę.Konieczność jasnego
precyzowania ograniczenia praw podmiotowych wynika z prawa o
stowarzyszeniach, z Konstytucji RP, z jakiejś innej ustawy? Mógłby NSH
przytoczyć taki zapis, któremu musimy się podporządkować. Inaczej, ja tez
mogę się powołać na jakieś "ogólnie przyjęte i powszechne stosowane zasady
(jakie?)" i mieć na podstawie tych zasad zdanie przeciwne.

A po drugie. nawet gdyby były takie zasady. To jak dla mnie to ograniczenie
jest w uchwale wprowadzającej Statut dość precyzyjne i jednoznaczne...

Seascout