[Czuwaj] projekt zmian w systemie stopni instruktorskich

Elzbieta Kocyba motikiri w gmail.com
Pią, 4 Lut 2011, 16:56:49 CET

W dniu 4 lutego 2011 15:10 użytkownik  <michalina32 w wp.pl> napisał:
> Dnia 3-02-2011 o godz. 11:09 Wiesław Laskowski napisał(a):

> To teraz bardziej merytorycznie:
> PRZEWODNIK -
> -zrezygnowano z 'wychowania ekonomicznego' na rzecz pozyskiwania środków
> na działalność drużyny - z mojego punktu widzenia to źle - wychowanie
> ekonomiczne, to nie tylko składki i akcje zarobkowe ale także np. nauka
> przedsiębiorczości. W tym przypadku w 90% sprowadzi się do akcji
> zarobkowej.

Popieram. Też myślę, że w tym momencie po prostu umknie nam cała idea
wychowania ekonomicznego. W programach kursów mówi się o tym
wychowaniu ekonomicznym mimochodem, przechodząc do przepisów
finansowych i szczegółowego omówienia dokumentacji finansowej. Albo
zostawmy zapis o wychowaniu ekonomicznym w wymaganiach na pwd., albo
wzbogaćmy standard kursu drużynowych o godzinę stricte na temat
wychowania ekonomicznego.

> - zrezygnowano z punku o "Współorganizował przedsięwzięcie dla kilku
> drużyn." - bardzo źle - to jest jeden z ciekawszych projektów, w których
> przyszły przewodnik może się wykazać umiejętnością pracy w zespole i
> organizacji czegokolwiek.

Też tak myślę. Przyszły przewodnik nie musi od razu byc komendantem
hufcowego rajdu, ale może byc odpowiedzialny za logistykę na takiej
imprezie, jedną z tras, zorganizowanie wyżywienia, ubezpieczenia albo
rozsyłanie informacji i zbieranie zgłoszeń.

> PODHARCMISTRZ - rozumiem ideę spójności między dokumentami, ale kursów
> phm jest trochę za mało, żeby stawiać to jako warunek. Dobrych kursów
> jest jeszcze mniej, co pewnie doprowadzi do robienia kursów słabych lub
> bylejakich żeby tylko ktoś mógl zrealizować próbę. Dopisałabym w tym
> miejscu ten sam dopisek, który jest w części harcmistrzowskiej.

Też się zgadzam. Choć z drugiej strony może taki zapis właśnie zmusi
chorągwiane zespoły kształcenia do przeprowadzania takich kursów? Choć
fajnie by było dać możliwość zrealizowania tego wymagania także
poprzez kurs kadry kształcącej czy kurs namiestników itp.

Pozdrawiam E.

--
phm. Elżbieta Kocyba
członkini Komendy Chorągwianej Szkoły Instruktorskiej Chorągwi Śląskiej