Re: [Czuwaj] Familiarno¶æ

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Sob, 8 Sty 2011, 21:27:58 CET

W dniu 8 stycznia 2011 14:28 u¿ytkownik Przemek B <ciemniak w gmail.com> napisa³:
> Druhu/druhno jest jak naj bardziej na miejscu i wzie³o z czasów Ma³kowskich,
> tylko zew Eleusis mówiono bracie/ sistro

Co jest tak sztuczne jak "kolego" w PTTK i jak "druhu" w harcerstwie.
To nie tr±ci myszk±, to wali szczurem.
Tym bardziej, ¿e s³owo to kiedy¶ by³o raczej w mowie potocznej, a
dzisiaj jest w mowie potocznej w muzeum. No mo¿e jeszcze w stra¿y
po¿arnej.

Choæ... kiedy¶ spyta³em  na jakim¶ forum stra¿ackim czy tak kto¶ do
kogo¶ mówi to siê ¶miaæ zaczêli.

Forma "druh" zaczê³a zastêpowaæ formê "pan". I to siê nieco dziwne
zrobi³o... Ja podobnie jak moi przedmówcy u¿ywa³em tego zawsze do osób
znacznie starszych, a tak¿e (s± takie - pewnie doskonale mnie
rozumiecie) wytwarzaj±cych pewien dystans wokó³ siebie. A to trochê
chore zawsze by³o, takie harcerskie przechodzenie na Ty...

Swoj± drog± kiedy¶ s³ysza³em o takim zwyczaju, ¿e wszyscy harcmistrze
s± ze sob± na TY. Pewnie o nim Druh O. Nie s³ysza³. A mo¿e to nie
dotyczy Kowlaka, bo jak powszechnie wiadomo on nie ma harcerstwa w
sercu ;)))))