[Czuwaj] zbieranie składek i inne sprawy finansowe

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Pon, 10 Sty 2011, 22:13:58 CET

Witajcie

Do drużynowych (zwłaszcza do nich), do szczepowych, do skarbników hufców i
innych osób kompetentnych obecnych na liście, zwracam się z gorącą prośbą
o przesłanie mi informacji, w jakim trybie są u Was zbierane składki w
jednostkach podstawowych. Kto zbiera, z jaką częstotliwością, czy, jakie
kwity i komu wystawia, co dalej dzieje się z zebranymi składkami - czy i
gdzie są wpłacane. A może gdzieś środki na składki są pozyskiwane inaczej,
np. poprzez klasyczną metodę zbierania surowców wtórnych albo jakoś
inaczej. Proszę także o opinie, co jest wygodne, co niewygodne, co możnaby
zmienić.

Informacje mogą być na tzw. priv, by nie zaśmiecać listy. Chyba że to
ciekawy temat, wtedy dawajcie tutaj.

Jeżeli ktoś się boi, że wykorzystam te dane przeciwko niemu, bo coś jest
nie do końca zgodne - waszym zdaniem - z przepisami, proszę opisać stan w
znanych wam jednostkach bez podawania namiarów na te jednostki.

Jest mi to potrzebne, bo ostatnio Rada Naczelna zajmowała się projektami
kilku wersji uchwały składkowej. Niestety, żaden z tych projektów nie
został przyjęty. Przeciwko jednemu z nich sam ostro wypowiadałem się,
podnosząc, że jest nieprzyjazny dla drużyn, niewygodny dla drużynowych itp.

A potek zobowiązałem się Cyrylowi (dla niewtajemiczonych - skarbnik ZHP),
że będę miał konstruktywne propozycje. Jak to powinno funkcjonować w
drużynie u mnie - mam swoje zdanie. Ale chciałbym poznać Wasze rozwiązania
i opinie o nich.

Czuwaj!

Darek Brzuska
drużynowy 254 WDH "Matecznik" im. Janka Bytnara "Rudego" - hufiec ZHP
Warszawa Żoliborz
przewodniczący komisji prawnej Rady Naczelnej ZHP