[Czuwaj] VAT

Asia Brzezicka abrzezicka w gmail.com
Pią, 28 Sty 2011, 11:11:24 CET

Z tego co ja się orientuję to VAT 8% będzie obejmował niezrzeszonych w ZHP
za obozy, biwaki ogólnie wypoczynek (harcerze są zwolnieni do wysokości
kosztów). Natomiast VAT 23% dotyczy szkoleń (czyli naszych rozmaitych
kursów), ale tylko jeśli są prowadzone dla nie-członków ZHP.

Tyle zdążyłam się zorientować.
Pozdrawiam,
--
phm. Joanna Brzezicka
Komendantka Hufca ZHP Sopot
kom. 607 691 991
www.sopot.zhp.pl

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of Darek Brzuska
Sent: Thursday, January 27, 2011 10:55 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] VAT

Dnia 27-01-2011 o 22:06:02 Grzegorz Skrukwa <greegors w icpnet.pl> napisał:

> Czy ktoś coś wie o VAT_cie? Bo krążą najdziksze pogłoski a nikt nie umie
> powiedzieć nic pewnego...
> Jak nam każą płacić 23% od obozów i biwaków to będzie przecież
> katastrofa...
> GS

Specjalnie się nie znam, ale chyba nie do końca 23%.
Czy nie jest tak, że jeżeli ZHP będzie odprowadzał vat od obozów i
biwaków, to będzie to vat zmniejszony o vat zapłacony przez nas w
fakturach rozmaitych? Dużo obliczeń, dużo pracy, kłopoty z różnymi
stawkami vat na różne towary i usługi, ale chyba wzrost kosztów o aż 23%
to nie grozi?

Jest jakiś fachowiec w okolicy?

Darek