Odp: RE: [Czuwaj] Posiedzenie RN ZHP

Maciej Sas ikpsas w interia.pl
Wto, 8 Mar 2011, 09:55:52 CET

Dokładnie Kowlak, masz rację!

Po pierwsze jest kontynuacja władzy i odpowiedzialności. Można więc obecną GKę rozliczać z podjętych (bądź niepodjętych) działań!

Po drugie podobnie jak przy składce na Zawiszę to także ta składka jest legitymizacją nieudolnego zarządzania. Na takie postępowanie nie może być w Związku zgody albowiem za chwilę będzie składka po 200 albo po 500 złotych.

Po trzecie uważam, iż czas już wielki nastał aby wyciągać personalne konsekwencje za taki stan rzeczy - i to nie po "harcersku" ale z zastosowanie prawa powszechnego.

Po czwarte zgodnie z prawem to organizacja pozarządowa ma obowiązek stwarzać warunki do działania wolontariuszowi a nie odwrotnie!

Po piąte uważam, że zamiast sięgać do instruktorskich kieszeni należałoby się zastanowić nad pozbyciem się nieruchomości i ruchomości pozostających w gestii GKi (oczywiście z prawem pierwokupu przez środowiska harcerskie), wystąpić z organizacji międzynarodowych, zlikwidować GKę, odchudzić władze naczelne a zarząd główny stowarzyszenia powołać jedynie z przedstawicieli komendantów chorągwi pozostały dług podzielić adekwatnie do zamożności na chorągwie. Same chorągwie również powinny zostać zrestrukturyzowane i prawdopodobnie część z nich powinna zostać rozwiązana jeśli kadra nie radzi sobie z zarządzaniem. Ortodoksyjne? Trudne? Być może ale nie niemożliwe!

I na koniec: Jako instruktor od kilkunastu lat stwierdzam, że po raz pierwszy wymówię posłuszeństwo. Pójdę nawet dalej, będę do tego namawiał innych. W tym roku mój Szczep obchodzi jubileusz 90-lecia nieprzerwanej działalności, być może będzie to jego ostatni rok funkcjonowania.

A i jeszcze informacja od moich drużynowych: "Nie odczuwamy jakiegokolwiek związku ze szczeblem centralnym, długi nie powstały w naszym szczepie, hufcu i chorągwi i nic nie zapłacimy!"

Maciej Sas
instruktor ds. finansowych
Szczepu 7 Bydgoskich Drużyn Harcerskich
"Zielona Siódemka"