[Czuwaj] Re: Re: Posiedzenie RN ZHP

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Śro, 9 Mar 2011, 18:02:03 CET

Krzysiek napisał:

> Sam pomysł zrzutki nie jest w sumie taki zły. W końcu sami ponosimy
> pośrednio odpowiedzialność za wybrane przez nas władze.
> Z tym, że uważam, że należało odpuścić niepełnoletnim.

> Pozdrawiam!
> Krzysiek

Przez kogo wybrane  władze ? Przez nas ??? A tak wogóle to wybrane czy
wyznaczone ???

hm. Andrzej Starski napisał:

> [...]
> co w przeszłości doprowadziło do powstawania części długów) ich sprzedaż
> moim zdaniem trwale uszkadza strukturę finansowania GK ZHP. Z resztą
> koszty
> inwestycji w tych ośrodkach i tak w zasadzie konsumują cały wypracowany
> zysk. To rozwiązanie uważam za najgorsze. Z resztą nie sądzę, abyśmy
> dostali
> za nie mnóstwo pieniędzy. Można wyceniać nieruchomości z metra i
> budynków,
> ale tu słuszniej jest spojrzeć ile można na tym zarobić - a rozmiar
> koniecznych inwestycji, raczej skłania do niewysokich cen.

Skoro koszty konsumują zyski to sprzedaż jest rozwiązaniem NAJLEPSZYM. Aby
wiedzieć o czym mówimy trzeba wycenić te nieruchomości. Gdybanie że
dostaniemy za nie i tak mało jest... Takie sobie.
Utrzymywanie tych ośrodków dla samego utrzymywania jest ewidentnym błędem
w zarządzaniu. Jeśli ma być to porządnie to może jakiś biznes plan
pokazujący zyski dla właściciela, ich wysokość i terminy...
Generalnie ZHP zarządza tak nieudolnie że nawet płakać już nie ma po czym.
Oczywiście przyczyny tego stanu są zróżnicowane od zwykłej niekompetencji
poprzez nieuczciwość aż do ... Systemu Stopni Instruktorskich i maniery
wciskania hm gdzie się da byle poza wychowaniem.

Oczywiście jestem sobie w stanie wyobrazić zyski z tych ośrodków, jestem
sobie w stanie wyobrazić zyski nie tylko finansowe ale również
organizacyjne np. takie jak to, że harcerze z friko mogą biwakować na
terenie należącym do ZHP. A mogą ?
Moim zdaniem jeśli mnie nie stać na posiadanie ogródka działkowego... To
go nie mam i tyle. Znacznie lepsze będzie życie bez ogródka i bez długów
niż z ogródkiem i z pętlą zadłużenia zaciskająca się na szyi.
I na koniec. Zyski owszem mogłyby się pojawić (jest na to kilka sztuczek),
a dlaczego ich nie ma ? Hmm moim zdaniem winien jest niewłaściwy nadzór
właścicielski i tyle. Ale to inna sprawa.

sikor