[Czuwaj] odpowiedzialność szczebli struktury za zobowiązania

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Wto, 15 Mar 2011, 21:30:13 CET

Witajcie.

Ponieważ Sławek Waś swego czasu napisał:
> ----- Original Message ----- From: "Darek Brzuska" <brzuska w mp.pl>
> Nie wierzcie, że podwójna osobowość prawna  specjalnie przed tym
> ochroni. Już nie chroni.
> SW: Bardzo jestem ciekawy uzasadnienia dla tego poglądu. I przykładów.
> Zwłaszcza, że niedawno przypomniałem w liście do RN, że nadal nic nie
> zrobiono w sprawie uzyskiwania osobowości prawnej przez Hufce.
informuję Was, że pozwoliłem sobie złożyć do naszego Zarządu interpelację
treści poniższej.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
hm. Dariusz Brzuska                    Warszawa, 14 marca 2011 r.
przewodniczący Komisji Prawnej RN ZHP
drużynowy 254 WDH „Matecznik” im. Janka Bytnara „Rudego”
hufiec Warszawa Żoliborz

                                                        Naczelnik ZHP
                                                        hm. Małgorzata
Sinica

                                                        Skarbnik ZHP
                                                        hm. Lucjan
Brudziński

Na podstawie pkt. 63 Regulaminu Rady Naczelnej ZHP (uchwała nr 1/XXXVI z
dnia 27 lutego 2010 r.) składam interpelację następującej treści:

W związku z dyskusją toczącą się na harcerskich forach internetowych, w
nawiązaniu do treści par. 76 Statutu ZHP, oraz do informacji o egzekucji z
konta Głównej Kwatery ZHP należności wymagalnych od chorągwi ZHP, wnoszę o
przedstawienie informacji dotyczącej zasad odpowiedzialności, w świetle
obowiązującego prawa,  za zobowiązania jednej chorągwi ZHP przez drugą
chorągiew ZHP lub przez Główną Kwaterę ZHP, a także zasad
odpowiedzialności za zobowiązania Głównej Kwatery ZHP przez chorągiew ZHP.

Z uwagi na wagę problemu i prawdopodobną potrzebę zasięgnięcia opinii
prawnej, akceptuję możliwość przestawienia informacji w terminie dłuższym
o tydzień niż określony w pkt. 65 Regulaminu Rady Naczelnej ZHP.

                                                                 Czuwaj!
                                                       hm. Dariusz Brzuska