[Czuwaj] PWD komendanta obozu (podobozu)

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Pią, 20 Maj 2011, 23:38:08 CEST

Dnia 20-05-2011 o 22:07:36 Przemek B <ciemniak w gmail.com> napisał:

> Chyba jestem nie na czasie i prosze o potwierdzenie lub negację tego
> faktu.
> Czy to prawda ze teraz komendant obozu niue musi mieć pwd, wystarczy 18+
> i wychowawca kolonijny. Tak powidziała mi świeża absolwentka kursu
> przewodnikowskiego o ile sie nie myle.

Z punktu widzenia prawa państwowego, komendant podobozu = wychowawca
wypoczynku dzieci i młodzieży

Wychowawca ma spełniać wymagania państwowe, może to być
a) instruktor organizacji harcerskiej w stopniu od pwd wzwyż
b) kilka innych "zawodów", w tym przewodnik turystyki kwalifikowanej PTTK
i nauczyciel - bez żadnych dodatkowych
wymagań
c) każdy pełnoletni z maturą, po ukończeniu kursu wychowawców

Z punktu widzenia prawa państwowego jest doskonale obojętne, kto
konkretnie będzie komendantem podobozu.
Pod tym względem stan prawny jest niezmienny od chyba 1997 roku.

Czuwaj!
Darek Brzuska