Re: [Czuwaj] uprawnienia ratownika na obóz

Gosia Grabowska gizabosia w wp.pl
Śro, 12 Paź 2011, 14:00:34 CEST

Dnia 12-10-2011 o godz. 10:30 Michal Gorecki napisał(a):

> Na pewno?
>
> "
> Ratownik WOPR (R)
> [...]
>
> Uprawnienia:
> - Samodzielna praca w parkach wodnych i pływalniach, na kąpieliskach i
> śródlądowych obszarach wodnych, podczas zorganizowanych form
> wypoczynku."
>
> g00rek
> --

Wygląda na to, że to się zmieniło.

To co przytoczyłeś jest z uchwały z 6.12.2008 - http://www.woprtczew.nazwa.pl/wopr/uchwala_1_5_08.pdf

Jednak 5.12.2009 wyszła uchwała:
http://www.swimart.pl/txt/_wopr/wopr/uchw_ZGWOPR/5-6-09.pdf

A w niej:
Ratownik WOPR jest asystentem ratownika starszego stopniem i może:
1) pracować w parkach wodnych i pływalniach oraz na kąpieliskach;
2) udzielać pierwszej pomocy i asystować podczas udzielania kwalifikowanej
pierwszej pomocy zgodnie z ustawą o PRM.
2. Ratownik WOPR nie może pracować samodzielnie.

To może ktoś powie mi, jak by to wyglądało ze spływami kajakowymi. Też potrzebny jest ten ratownik śródlądowy?

Pozdrawiam,
Gosia
123 WDW "Bór"