Re: [Czuwaj] wykładnia kadry zhp

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Śro, 14 Wrz 2011, 12:03:01 CEST

----- Original Message -----
From: "Piotr Kołodziejczyk" <piotr w kolodziejczyk.waw.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, September 14, 2011 11:05 AM
Subject: Re: [Czuwaj] wykładnia kadry zhp

> Ale cały czas nie wiem co w sytuacji, gdy komendant hufca mianuje
> kwatermistrza szczepu, bądź zastępcę komendanta szczepu,
> choć instrukcja mu na to nie pozwala.
> I nie robi tego, po to, by swoja wladze umacniać, ale w
> dobrej wierze, by zwiększać udział młodychw "praktykach demokratycznych".
>
> Podważać CPW takich osób? Czy uchwały zjazdu w którym wzieli udział?
> Z drugiej strony to nie jest zły pomysł, by angazowac młodych funkcyjnych
> w sprawy okołozjazdowe, nie tylko tych eksplicite wymienionych w statucie.

Problem tkwi w tym że jest to praktyka bezprawna.
Tzn. takie "mianowanie" jest z punktu widzenia Statutu ZHP - nieważne.
(...) § 47
1. Uchwały i decyzje władz ZHP oraz decyzje osób kierujących podstawowymi
jednostkami organizacyjnymi ZHP niezgodne z prawem, Statutem ZHP,
uchwałami lub decyzjami władz wyższego stopnia są nieważne. (...)
Decyzja komendanta hufca niezgodna z uchwałą GK ZHP (instrukcja druzyny)
jest nieważna, gdyż narusza uprawnienia "przypisane" drużynowemu.
Żeby bardziej "przerysować" - czy Naczelnik ZHP może mianować zastępowych
w dowolnej drużynie (w dowolnym hufcu) ?

Co innego gdyby komendant powołał "hufcowy zespół kwatermistrzowski"
i jego członkami "automatycznie" mianował kwatermistrzów szczepów.

Czesław