[Czuwaj] propozycja Systemu Odznak Kadry

Tomasz Rojek tomroj w gmail.com
Nie, 1 Kwi 2012, 09:35:37 CEST

Bardzo dobry pomysl. Ale w ramach unifikacji narzędzi metodycznych odznaki
kadry powinny zostac dodane jako nowe poziomy sprawnosci (sprawnosci
instruktorkie) z obwódką wyszywaną bajorkiem brązowym srebrnym lub złotym

On Sunday, April 1, 2012, Grzegorz Całek <g.c w onet.pl> wrote:
> Ja jestem przeciwny Odznace Kadry Kierowniczej!!!
> To jest zdecydowanie zbyt szerokie pojęcie, a nam w Związku potrzebna
jest prawdziwa specjalizacja na funkcjach, poparta rzetelnym do nich
przygotowaniem. Dlatego proponuję wprowadzenie przynajmniej dwóch odznak:
> * Odznaki Komendanta Hufca (OKH)
> * Odznaki Zastępcy Komendanta Hufca (OZKH).
>
> Oczywiście piszę tutaj o poziomie hufca. Kwestia ewentualnego
wprowadzenie Odznaki Komendanta Choragwi (OKCh), Odznaki Zastępcy
Komendanta Chorągwi (OZKCh) czy Odznaki Naczelnika ZHP (ONZHP) - jest mi
zupełnie obojętna...

> GC
>
> PS: Jeśli chodzi o poziom chorągwi to może jednak warto przemyśleć tylko
Odznakę Członka Rady Chorągwi (OCzRCh) - z ew. dodatkowym ornamentem dla
przewodniczącego rady.

czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of Darek Brzuska
> Sent: Sunday, April 01, 2012 8:32 AM
> To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
> Cc: michal.kordecki w rn.zhp.pl
> Subject: [Czuwaj] propozycja Systemu Odznak Kadry
>
> Do wiadomości Czuwajowiczów.
> Wraz z hm. Michałem Kordeckim, w dniu dzisiejszym przekazaliśmy niniejszą
informację Władzom ZHP. Liczymy na poparcie.
> Darek Brzuska
>
> - - -
> Druhny i Druhowie!
>
> Mamy zaszczyt poinformować, że złożyliśmy do sekretariatu RN ZHP projekt
uchwały, mocą którego Główna Kwatera zostanie zobowiązana do wprowadzenia
SYSTEMU ODZNAK KADRY, stanowiącego rozwinięcie dotychczasowego systemu
odznak, obejmującego odznaki kadry kształcącej i programowej. Proponujemy,
aby były to:
> Odznaka Kadry Kwatermistrzowskiej (OKKw) Odznaka Kadry Kierowniczej
(OKKi) Odznaka Kadry Logistycznej (OKL) Odznaka Kadry Finansowej (OKF).
> Pozwalamy sobie załączyć projekt regulaminu odznaki, na przykładzie OKKw.
>
> Druhny i Druhowie!
> Nie może być tak, aby dowolny instruktor, bez specjalistycznego
przeszkolenia i nadanych przez właściwego komendanta uprawnień, zajmował
się takimi delikatnymi sprawami, jak budowa urządzeń obozowych czy pisanie
wniosków grantowych. Uważamy, że rozpoczęcie tworzenia Systemu Odznak Kadry
od kwestii kształcenia i programu było poważnym błędem.

> Źle przeprowadzony kurs instruktorski można powtórzyć. Źle przeprowadzone
przedsięwzięcie programowe skutkuje najwyżej tym, że na następne takie
przedsięwzięcie mało kto przyjdzie.

> Natomiast źle zbudowana konstrukcja pionierki obozowej może być przyczyną
poważnych obrażeń i uszczerbku na zdrowiu. Unikniemy takich problemów,
nadając OKKw.

> Złe zarządzanie finansami wiąże się z poważnymi problemami, na przykład
podczas procesu w sprawie karnoskarbowej, lub koniecznością zwrotu całości
albo dużej części grantu pozyskanego przez instruktora, który nie zdobył
OKF.

> Uważamy, że ZHP zawsze szedł w awangardzie nowoczesnych rozwiązań. Nie
możemy hołdować modnym poglądom dotyczącym deregulacji, serwowanym nam
przez polityków. Należy sprzeciwić się tej tendencji i odważnie podążać w
przeciwnym kierunku.

> Czuwaj!
> hm. Dariusz Brzuska, hm. Michał Kordecki - członkowie RN ZHP
> 1 kwietnia 2012 r.
>

> ODZNAKA KADRY KWATERMISTRZOWSKIEJ - projekt regulaminu
>
> 1.  Odznaka Kadry Kwatermistrzowskiej (zwana również OKKw) jest
potwierdzeniem kwalifikacji w zakresie planowania, prowadzenia i ewaluacji
pracy kwatermistrzowskiej w Związku Harcerstwa Polskiego na trzech
> poziomach:
> - Brązowa OKKw - na poziomie hufca;
> - Srebrna OKKw  - na poziomie chorągwi;
> - Złota OKKw - na poziomie całej organizacji.
>
> 2. OKKw przyznaje:
> - Brązową - komendant chorągwi na wniosek przełożonego lub kandydata,
wniosek powinien być zaopiniowany przez właściwego kwatermistrza hufca.
> - Srebrną - Naczelnik ZHP na wniosek przełożonego lub kandydata, wniosek
powinien być zaopiniowany przez właściwego kwatermistrza chorągwi.
> - Złotą - Naczelnik ZHP na wniosek przełożonego lub kandydata, wniosek
powinien być zaopiniowany przez kwatermistrza ZHP.

> [...]
> d) stworzenie i udokumentowanie własnych projektów kwatermistrzowskich w
skali podobozu w zgrupowaniu.
> Ze spełnienia wymagań b), c) są zwolnieni instruktorzy legitymujący się
tytułem magistra inżyniera.
> - Srebrnej:
> a) posiadanie stopnia harcmistrza,
> b) posiadanie brązowej OKKw ,
> c) ukończenie szkolenia kwatermistrzowskiego dla kadry chorągwi,
> d) udział w pracach zespołu kwatermistrzowskiego na poziomie chorągwi lub
zlotu chorągwi,
> e) stworzenie i udokumentowanie własnych projektów kwatermistrzowskich w
skali hufca lub zgrupowania obozów.
> Ze spełnienia wymagań b), c), d) są zwolnieni instruktorzy legitymujący
się stopniem naukowym doktora nauk technicznych.
> - Złotej:
> a) posiadanie stopnia harcmistrza;
> b) posiadanie srebrnej OKKw;
> c) ukończenie kursu kwatermistrzowskiego na szczeblu całej organizacji;
> d) udział w pracy zespołu kwatermistrzowskiego na poziomie Zlotu ZHP lub
na szczeblu całej organizacji;
> e)  stworzenie i udokumentowanie własnych projektów kwatermistrzowskich w
skali chorągwi lub ZHP Ze spełnienia wymagań b), c), d) są zwolnieni
instruktorzy legitymujący się tytułem naukowym profesora nauk technicznych.

> 4. Uprawnienia wynikające z posiadania OKKw:
> - Brązowej:
> a) pełnienie funkcji kwatermistrza hufca oraz kwatermistrza zgrupowania
obozów,
> b) zatwierdzanie projektów i nadzór nad wykonaniem rozwiązań
konstrukcyjnych pionierki obozowej o wysokości do 2 m i udźwigu do 300 kg,

--
Tomasz Rojek
tomroj w gmail.com   gg:3055226    skype:tom.roj