[Czuwaj] CZARNOBYL

Przemek B ciemniak w gmail.com
Wto, 20 Mar 2012, 13:50:39 CET

Moi drodzy, to jest rajd fabularny, a nie rekonstrukcja, mity, fantazy oraz
fakty tu się przeplataja

pytania watpliwości prosze keirowac do organizatora

ale odnosnei kilku informacji odpisal

"Teraz też już nie pamiętam dokładnie źródeł, ale napisałem to z kolegami
studentami na zajęciach z Obrony przed Bronią Masowego Rażenia,
prowadzonych przez majora wojsk chemicznych, a że różne źródła różnie
mówią... Mogę jeszcze poszukać, może udało by mi się uściślić.A że bawimy
się w wojsko - różne są zainteresowania i jak wiadomo niejeden harcerz nosi
elementy wojskowego umundurowania, nie mówiąc już o drużynach obronnych.
Każdy sposób na wyciągnięcie młodzieży sprzed telewizorów i komputerów do
lasu jest dobry, a ten trochę ludzi przyciąga. Za to zagadnienia
ratownictwa jak najbardziej są na trasach ujęte (mamy kilku ratowników ZHP
w hufcu), unieszkodliwianie odpadów i dekontaminacja to chyba za wysokie
progi jak dla nas, ale obsługa masek przeciwgazowych itp. też co roku jest
+ oczywiście techniki harcerskie, czyli topografia, posiłki w terenie itp.
Tegoroczny, IV Rajd Czarnobyl odbędzie się w dniach 27-29. kwietnia (od
początku odbywa się w okolicy rocznicy katastrofy w Czarnobylu, czyli 26.04)
Rajd organizowany jest przez instruktorów i harcerzy z Hufców ZHP Zielonka
i ZHP Wołomin oraz przedstawiciela Hufca ZHR Saska Kępa. Pomagają nam też
czasem członkowie Związku Strzeleckiego "Strzelec" OSW (którego członkiem
jest też komendant rajdu). Trasy przebiegają głównie przez tereny wokół
Zielonki, ale w tym roku będą przechodzić też przez Kobyłkę i Ossów.
Rajd skierowany jest w dużej mierze do harcerzy o zainteresowaniach
militarnych oraz "fantastycznych" (futurystyka, science-fiction, mroczne
wizje przyszłości świata), choć pojawiają się na min też tacy, którzy mają
zupełnie inne i wcale nie narzekają. Zadania dla uczestników wiążą się z
obroną cywilną i przeciwchemiczną, technikami harcerskimi i wieloma
umiejętnościami praktycznymi (np. używanie masek przeciwgazowych, pierwsza
pomoc, techniki linowe, przygotowanie posiłków w terenie, topografia).
Całość ubrana jest w dość fantastyczną otoczkę - fabuła rajdu opiera się na
alternatywnym scenariuszu wydarzeń związanym z "legendami" narosłymi wokół
Czarnobyla. Znaczy to tyle, że rzeczywiste wydarzenia w Czarnobylu są tylko
pretekstem, punktem wyjściowym do stworzenia fikcyjnego świata, całkowicie
od naszego odbiegającego, znanego z literatury czy filmów science-fiction –
zniszczona, skażona Ziemia, nietypowe formy życia, anomalie.
Pozwala to umieścić na trasie wiele atrakcji i różnych zadań z bardzo
różnych dziedzin, zainteresować historią samego zdarzenia oraz po prostu
"wyciągnąć" do lasu młodzież ciekawym tematem zabawy, fabułą mogącą
konkurować z filmami czy grami komputerowymi.