[Czuwaj] Sąd harcerski

Czw, 20 Wrz 2012, 22:09:26 CEST

Dnia 20.09.2012 o 18:13 Kasia Delążek <kasia w wawrzyszew.net> Kasia Delążek
<kasia w wawrzyszew.net> napisał(a):

> Hej!
> Mam takie pytanie - jak to jest z jawnością pracy sądu harcerskiego?
> Dowiedziałam się niedawno o tym, że ktoś ma sprawę w sądzie harcerskim.
> Pominę w jakiej, bo chodzi mi o to, aby dowiedzieć się na ile praca sądu
> jest jawna, dostępna dla innych instruktorów. Dlaczego o to pytam?
> Ponieważ weryfikacja zasłyszanej plotki, która przeszła już przez 3
> osoby, jest dla mnie dosyć istotna.

Nie napisałaś dokładnie, co chcesz wiedzieć. Rozumiem, że pytanie "jak to
jest z jawnością pracy sh" dotyczy jawności postępowania przed sądem?
Proponuję zajrzeć do regulaminu pracy sądów harcerskich. O ile nic się nie
zmieniło ostatnio, to "Rozprawy są jawne tylko dla instruktorów,
starszyzny i kadry. W uzasadnionych przypadkach zespół orzekający może
wyłączyć lub ograniczyć jawność całości rozprawy lub jej części."
Natomiast "Przebieg narady i głosowania w postępowaniu dyscyplinarnym jest
tajny." "Ogłoszenie orzeczenia jest jawne."  Czyli generalnie tak, jak w
ogólnym procesie.

Natomiast "praca sądów" to nie muszą być tylko rozprawy.

--
Pozdrawiam