[Czuwaj] Ustawa harcerska

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Pią, 5 Kwi 2013, 14:12:31 CEST

http://www.zhr.pl/node/738
Rada Naczelna ZHR z oburzeniem i zaniepokojeniem przyjęła ujawniony w
ostatnich dniach projekt "ustawy o działalności harcerskiej". Przedstawiony
projekt, będący wynikiem współpracy Parlamentarnego Zespołu Przyjaciół
Harcerstwa ze Związkiem Harcerstwa
Polskiego, został przygotowany przez przedstawicieli tylko tej jednej
organizacji, bez udziału pozostałych stowarzyszeń harcerskich. Mimo, iż
przez ostatnie miesiące wszystkie organizacje pracowały wspólnie, ustalając
tematykę debaty o aspektach prawnych funkcjonowania harcerstwa, w ramach
tych przygotowań nigdy nie mieliśmy szansy poznać projektu czy choćby
założeń do projektu "ustawy o harcerstwie".
===========

http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/860771.html
Oburzeniem organizacji harcerskich na projekt ustawy jest też zaskoczona
przewodnicząca Parlamentarnego Zespołu Przyjaciół Harcerstwa Bożena Kamińska
(PO). - Kiedy rozpoczynaliśmy prace zespołu na drugim spotkaniu z
organizacjami harcerskimi poprosiłam o wyznaczenie osób do współpracy z
Parlamentarnym Zespołem Przyjaciół Harcerstwa. Poza ZHP nikt nie wydelegował
swoich przedstawicieli. W związku z tym zmobilizowałam posłów, by stworzyć
materiał roboczy, nad którym można się pochylić - mówi. - O uregulowaniu
spraw harcerstwa mówi się już od jakiegoś czasu.

To w końcu co jest prawdą ?
Czy - (...)Mimo, iż przez ostatnie miesiące wszystkie organizacje pracowały
wspólnie, ustalając tematykę debaty o aspektach prawnych funkcjonowania
harcerstwa, w ramach tych przygotowań nigdy nie mieliśmy szansy poznać
projektu czy choćby założeń do projektu "ustawy o harcerstwie". (...)
Czy - (...) na drugim spotkaniu z organizacjami harcerskimi poprosiłam o
wyznaczenie osób do współpracy z Parlamentarnym Zespołem Przyjaciół
Harcerstwa. Poza ZHP nikt nie wydelegował swoich przedstawicieli. (...)

Czesław