[Czuwaj] Występ w TV dla miłujących przyrodę :)

Barbara Wojtaszek barbaska.wojtaszek w gmail.com
Czw, 9 Paź 2014, 19:37:34 CEST

Ja też krótko:

(...)

>         Najwiecej wody marnuje przemysl i glupie decyzje administracyjne.
> Czy do wyprodukowania kawalka blachy naprawde musi byc zuzyte iles tam set
> litrow wody? Czy czyszczenie budynkow i chodnikow (wczoraj widzialem!) nie
> moze sie odbywac inteligentniej niz strumieniem wody? A co z wycinaniem
> drzew gdzie popadnie, skoro roslinnosc zatrzymuje 50% deszczu?
>
> "Globalnie aż 70 procent wody wykorzystywanej przez ludzi pochłania
rolnictwo. Dopiero na drugim miejscu znajduje się przemysł – 20 procent, a
na samym końcu gospodarstwa domowe – pozostałe 10 procent. (...) Woda
słodka przestała być zasobem odnawialnym – zużywamy jej więcej i szybciej,
niż jest w stanie się odtworzyć. *Rośnie nie tylko ludzka populacja
(przewiduje się 9 miliardów w 2050 roku), ale także jej apetyt na produkty
odzwierzęce, których wytworzenie pochłania dużo więcej wody niż uprawa
roślin przeznaczonych do spożycia."*

Źródło:
http://www.woda.edu.pl/artykuly/woda_a_produkcja_miesa/

Lepiej uswiadamiac to harcerzom w druzynach za mlodu.

Jestem w 100% za. Niestety dziennikarz nie przyjął sugestii, żeby w swoim
programie powiedzieć, że najwięcej wody każdy z nas może oszczędzić jedząc
mniej mięsa/nabiału:(
Barbara W.