[Czuwaj] Prawo Harcerskie wg Mokotowa

Karol karol.gro w gmail.com
Czw, 30 Kwi 2015, 15:54:16 CEST

To nie chodzi tylko o to, czy chcemy czy nie chcemy traktować poważnie
takiej propozycji tylko o to, że w ogóle trudno jest to zrobić.

Każda dyskusja (w tym ta nad PH) powinna polegać na wymianie argumentów.
Odróżnia to ją od burzy mózgów, podczas której zarzucamy się pomysłami, bez
argumentacji.

Nawet jeśli chcemy podejść do tego poważnie to co można zrobić z
kilkudziesięcioma propozycjami PH? Można przyjrzeć się jakimś powtarzającym
wzorcom, można zastanawiać się dlaczego dane środowisko akurat
skonstruowało propozycję. Ale i tak nigdy nie będziemy pewni, co autor miał
na myśli, czemu tak coś sformułował.

Dlatego moim zdaniem i tak z punktu widzenia dyskusji niewiele z takich
suchych propozycji wynika. To konkretne argumenty, spostrzeżenia czy
wnioski są ważne. I tak np. pod propozycją Mokotowa można przeczytać cenną
uwagę dotyczącą języka. I, niezależnie czy podchodzimy do tego poważnie czy
nie, wynika z nich więcej niż z samej propozycji (choć w zestawieniu z
komentarzem, można też z niej trochę skorzystać).
Karol

: