[Czuwaj] Komendant podobozu

brzuska w mp.pl brzuska w mp.pl
Wto, 5 Maj 2015, 12:51:09 CEST

Drodzy Druhowie,

Informowałem, kto i kiedy może być wychowawcą wypoczynku zgodnie z prawem,
ale nie odnosiłem się do tego, jakie pozaprawne wymagania mają
organizatorzy wypoczynku. Organizatorzy mogą sobie wymagać czego chcą, ale
prawo jest jakie jest. Organizatorzy mogą poza kursem wychowawców wymagać
kursu animatora zajęć plastycznych (na przykład), co nie zmienia zapisu w
rozporządzeniu, że pełnoletni instruktor harcerski pod warunkiem
posiadania wykształcenia średniego ma uprawnienia wychowawcy wypoczynku
dzieci i młodzieży, bez dodatkowego wymogu ukończenia kursu.

Tzw. pracownicze książeczki zdrowia do celów sanitarno-epidemiologicznych
też nie są już od dłuższego czasu wymagane przez prawo (zgodnie z prawem
wymagane są orzeczenia wydane przez lekarza medycyny pracy) a trzy czwarte
pracodawców i trzy czwarte organizatorów obozów harcerskich, a pewnie
także i część inspektorów sanepidu pyta o książeczki. Tych ostatnich
najłatwiej przekonać, wystarczy palcem pokazać przepis w rozporządzeniu.

BTW. Czy ktoś ma pomysł, dlaczego korespondencja wysyłana przeze mnie na
listę Czuwaj nie wraca do mnie? Ani mój mail w niniejszej dyskusji ani
wczorajszy mail na temat PPH nie wrócił, przepadł gdzieś w Matriksie /
Harctriksie. Nawet nie wiem czy dotarł do Szanownych Listowiczów
Czuwajowiczów. Smutek...

Czuwaj!
Darek Brzuska