[Czuwaj] Problemy Polski

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Czw, 7 Maj 2015, 08:41:32 CEST

Dnia 07-05-2015 o 00:00:56 Helena napisał(a):

> Januszu,
> jako socjolożka pracująca w instytucie zajmującym się badaniami edukacji
> realizującym projekty z zakresu wspierania rozwoju zarówno kapitału
> ludzkiego, jak i społecznego, naprawdę zdaję sobie sprawę z różnicy
> między
> nimi. Napisałam to, co chciałam napisać. Zachęcam do lektury
> odpowiedniego
> rozdziału "Diagnozy", tu przytoczę tylko odpowiedni cytat z podrozdziału
> "Pomiar kapitału ludzkiego":

No dobrze, moje nieprawda dotyczyło tylko kapitału ludzkiego w ujęciu
wąskim. I dokładnie taki wniosek można było wyciągnąć po przeczytaniu
doprecyzowania w ps.
I nie było to żadnym brudnym zabiegiem, bo pozostałe składowe z które
wymieniłaś zaliczają się jednak do kapitału społecznego.
Oczywiście, że umiejętności "miękkie" i w ogóle kapitał społeczny, można
spokojnie podciągać w kapitał ludzki, jednak na potrzeby tej dyskusji,
moim zdaniem należy to podzielić.
Wbrew pozorom, w ciągu ostatnich lat niewiele się zmieniło. Dostępne stały
się jedynie nowe formy komunikacji, co dało nowe możliwości. Sama
świadomość, czy potrzeba uczestniczenia w życiu społeczeństwa, jest tą
sama wartością, która może być łatwiej realizowana i tyle.
Zresztą... To nie o to chodzi.
W naszej dyskusji chodzi raczej o ustalenie, czy pojawiły się jakieś nowe
wartości, ważne dla Polski a możliwe do krzewienia przez harcerstwo.
Podkreślam wartości, a nie umiejętności. Jeśli tak, to jakie ? Bo ja nie
widzę niczego nowego, czego nie byłoby w dotychczasowym PiPH.
I to jest sedno dyskusji.
I mam w nosie brudne zabiegi i co tam jeszcze sobie wymyślą różni sprawni
dyskutanci. Nie chodzi mi o to kto wygra potyczkę słowną, bo naprawdę w
tym zakresie nie mam żadnych potrzeb :)

sikor