[Czuwaj] Ewidencja

Piotr Kołodziejczyk kip.kolodziejczyk w gmail.com
Śro, 6 Kwi 2016, 12:38:13 CEST

Zaraz, ale Darek już to pisał.
Jeśli ktoś jest upoważniony do przeglądania danych, to może sobie widzieć
wszystko. Kłopot jest, gdy osoba nieupoważniona widzi te dane. A tutaj IMHO
takiej sytuacji nie ma. Po zalogowaniu należy przestrzegać obowiązującej
polityki, która zakazuje posługiwania się danymi innych osób do wyłudzania
kredytów. Nie ma znaczenia, czy używamy PESELu, czy innych danych.
Natomiast kwestia tego, czy każdy upoważniony, przeszkolony użytkownik
powinien widzieć wszystkie dane, to nie kwestia GIODO, tylko naszej
wewnętrznej polityki bezpieczeństwa. Ja nie widzę problemu, że upoważniony
drużynowy widzi moje podstawowe dane. To zdecydowanie lepiej, niż gdyby te
dane były widoczne tylko dla jakiejś wąskiej grupy. Podobnie jest
rozwiązaniami typu poczta korporacyjna - wszyscy upoważnieni mają dostęp do
danych innych osób. Nie mogą tylko kopiować takiego katalogu i "wynosić"
poza.

Jeżeli ktoś ma uzasadnione podejrzenie,że nasza polityka jest wadliwa,
najlepiej napisać bezpośrednio do GK na adres biura, albo wręcz do Justyny
Sikorskiej z GK, która odpowiada m.in. za obszar Ewidencji.

Pozdr.,
admiral

Piotr Kołodziejczyk
+48604512362