[Czuwaj] Re: idee i kształcenie

g00rek g00rek w wp.pl
Śro, 1 Gru 2004, 23:26:38 CET

Dnia 1 grudnia 2004, Aleksander Senk wystukał(a) na klawiaturze co następuje:

AS> Marcin mówił o pomocniczości władzy.
AS> Zasada pomocniczości głosi, w uproszczeniu, by robic za podwładnych tylko
AS> to, czego oni sami nie są w stanie zrobić.

Pozwolisz Olku, że nie będe odnosił się do każdego twojego zdania, bo
mam wrażenie, że mogę to streścić.

Nie piszmy więcej o tym samym bo się zapętlimy. Nie dyskutujemy o
identyczności, ani o anarchii, tylko o ustaleniu minimów i standardów.
KWestia JAK DALEKO mają być one posunięte. Co chcemy standaryzować a
co nie.

Zarządzanie przez wartości jest bardzo szczytne... ale w większości
wypadków zupełnie utopijne :) Mamy problemy z przekazaniem prostych
umiejętności... a ty piszesz o wartościach? Tak silnych, aby wyparły
formalizację? Ja uważam to za piękny mit...

I jeszcze jedno co do twojej wizji.
Rozumiem ją.
Ci słabsi dostają gotowe rozwiązania. CI lepsi wymyślają własne.
A co gdy będą one właśnie złe? Kto to ocenia? Kto wyznacza GRANICĘ?
Kto studiuje KAŻDY przypadek?
(bo po to są standardy żeby między innymi nie studiować każdego
przypadku...)

pozdrawiam

---
phm Michal 'g00rek' Gorecki, H.R.