ODP: [Czuwaj] Re: Polityk o Harcerstwie

Dominik Jan Domin djdomin w poczta.onet.pl
Czw, 2 Gru 2004, 15:54:59 CET

Takie było Twoje podejście - i miałeś do tego prawo.

Natomiast nie zmienia to faktu, że bez Ciebie, i Tobie podobnych, reforma
ZHP poszła i idzie trudniej. Nie byłes zobowiązany do reformy ZHP - każdy
członek organizacji może z niej wystapić.

Ciesze się, że nie odmawiałeś prawa do symboli, do tradycji, nie żądałes
majatku. Wiem, pamiętam, nie wszyscy zachowywali taką postawę. Były kłotnie
o nazwe, o tradycję, były wrzawy o majatek. Może to robili nie instruktorzy
- może politycy. Politycy uwielbiaja wrzawy i kłótnie. Ale to nie jest teraz
ważne.

Wazne dla mnie jest to, że teraz, po 1996 roku, cżęśc osób wypiera się na m.
in. własne starania do wejścia do WOSM / WAGGGS. Może uznali, że nie było to
warte. Sam się zastanawiam, po czorta nam (ZHP) WAGGGS. Ale po co sie
wypierac kandydowania do tej organizacji? Po co teraz, w XXI wieku, odmawiać
ludziom  z innej organizacji prwa do harcerskości, do symboli? Po co sie
wypierac własnego rodowodu - w tym działalności w ZHP w PRL? Nie można
dzielić na to, że jedni to była "opozycja" a drudzy "beton". Fakt, "beton"
nie przeszedł do alernatywnych organizacji. W większości beton poszedł na
zielona trawkę. Ale i w ZHP pozostało sporo z "opozycji", którzy z trudem
reformuja swoja organizację.

Nie wiem - nie potrafie ocenic - co utworzenie ZHR dało dobrego ZHP. Moge
jednynie stwierdzić ze smutkiem, ze spora ilość dobrych instruktorów odeszła
z ZHP. Dla mnie szkoda. Oczywiście, mieli prawo tak postanowić.

Dominik Jan Domin