ODP: [Czuwaj] Wędrownictwo wg Orzecha było: PROTEST

Dominik Jan Domin djdomin w poczta.onet.pl
Pią, 3 Gru 2004, 16:35:36 CET

Obiecanki cacanki... więc odpisuję zaraz po zajęciach.

> Ja też się wypowiem, może i wędrownictwo weszło niedawno bo
> to dopiero do tego roku,
> ale ktoś napewno posiada wiedzę na temat wędrownictwa.

Może takie wędrownictwo, jak jest teraz.

Naramiennik mam od kilku ładnych lat, a otrzymałem go od przedwojennego
harcerza, który otrzymał swój w bodajże 1947 roku.

>Poza tym ja był wolał otrzymać 200 e -
> maili z napisem "nie wiem" badź zgadzam si z przedmówcą,

Jak wcześniej wspomniałem - moge zapchac Ci skrzynke e-mailową, ale umówmy
się, że tylko Twoja prywatną?

>niż
> poczuć się urażony, bo mogę sobie pomyśleć, że ktoś zobaczył
> co napisałem i zobaczą podpis "wyw." to sobie pomyslała dana
> osoba, co czytała, e tam to szczeniak to co będę mu pisał na
> ten temat.

Teraz, to napisałeś jak szczeniak.

Instruktorzy obecni na [czuwaj] nie maja płacone za udzielanie informacji.
Zechcą, to napiszą i to, co zechca napisać. Często jest to odesłanie do
jakiegos dokumentu, czasem 20 stron burzliwej wypowiedzi.

Jeśli wstydzisz sie podpisu "wyw.", to go wywal sprzed imienia. Mam inne
rzeczy na głowie niz sprawdzać, skąd jesteś i czy sie nie podszywasz pod
Orzecha, a w rzeczyistości nazywasz sie np. Kapusta. Bywaja osoby na liście,
przyznaję, które potrafia zareagować "jaki masz stopień"? "ile obozów
prowadziłes". Sam sie na to natknałem, nie jest to miłe, ale chyba nikt
Ciebie nie zjechał za to, że masz stopień wyw.? Na liście jest harcerz ode
mnie, który nawet wyw. nie ma (jeśli to czyta, niech sie wstydzi). Nikt go
za to nie usunał z listy.

> Tak mogłbym sobie pomyśleć, a kto wie czy nie pomyślałem ??

A to twoja broszka.

> I teraz takie pytanie na marginesie . . . skoro nikt mi nie
> raczył odpowiedzieć na pytanie jak realizowany jest Kodeks
> Wędrowniczy to jakie przesłanie ma piosenka "Bratnie słowo",
> a w szczególności słowa:
> "Bratnie słowo sobie daje, że pomagać będzie wzajem druh -
> druhowi, druhnie - druh".

A co do tego? Z którego roku jest ta piosenka? I jak brzmia jej oryginalne
słowa? Bo juz słyszałem wersje: "druh zuchowi, druhnie druh" oraz "druh
druhowi, druh", która to ostatnia chyba najlepiej pasuje do melodii.

> Bo ja w końcu poprosiłem was o pomoc, której praktycznie nie
> otrzymałem.

A teoretycznie?

> Więc ja jeszcze raz się zapytam, tylko inaczej formujuję pytanie.
> Kim jest wędrownik i jak powinień dzialać ??

Wędrownik to cżłonek zwyczajny ZHP w wieku pow. 16 lat i do wieku 25 lat,
który nie jest instruktorem.

Działać powinien dobrze! (To całkiem poprawna odpowiedż na pytanie "jak".)

> ( Działać, czyli opierać swoje działania na Kodeksie Wędrowniczym )

Zgodnie z metodyką opublikowaną niedawno.

W rzeczywistości... całkowicie wystarcza PiPH (nie zapominajmy o tym) oraz
odwołanie do symboliki watry: siła ciała, siła umysłu, siła ducha, praca nad
sobą, słuzba, szukanie swego miejsca w społeczeństwie, a to wszystko na
zielonym tle.

> Poza tym uważam, że w innych hufcach inaczej się to
> organizuje, bo końcu jest inny teren działania w sensie inna
> miejscowość i każdy interpretuje słowa z Kodeksu
> Wędrowniczego inaczej, a ja to chciałbym właśnie się od was
> dowiedzieć, jak jest interpretowany Kodeks Wędrowniczy wg. was :)
>
> P.s. jeżeli nikt nie czytał Kodeksu Wędrowniczego

Ktoś pewnie czytał... Pewnie nawet wielokrotnie. Ale nie uczyłem sie go na
pamięć. I nie rozumiem go. Sam chetnie sie załapie na tłumaczenie
łopatologiczne, takie dla przyrodnika, który gubi sie w meandrach PR,
obrzedowości, niespodzianek i zbyt czesto przysypia na zajeciach :)))))

> to może ja
> go napiszę w e-mailu i każdy napisze swoją interpretację ??

Napisz. Może uda mi się cos wymyslić. Przed internetem inaczej myślę. A w
lesie tego tekstu nie rozumiem.

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin