[Czuwaj] Harcerz=Skaut

seascout seascout w go2.pl
Pon, 6 Gru 2004, 17:25:44 CET

Dominik napisal:

>         a.. wprowadźcie zwyczaj wręczania chust drużyny,
> wiązania węzełka na
> chustach, czy pamiętacie co on oznacza?
>
>Wprowadźcie zwyczaj wręczania chust... to znaczy, że powszechnie jest
>inaczej? Tzn. jak? Harcerz idzie do sklepu i sobie kupuje?
>
>         c.. wyślijcie kartki z okazji Dnia Myśli Braterskiej (DMB) do
> przyjaciół drużyny,
>
>Odkrywczy pomysł...
<CIACH!>

No wlasnie... pomysły niby odkrywcze, a ja na przykład nie wiedziałem
dlaczego skauci witają się lewą ręką. Tłumaczono mi, że to ręka "od serca" a
to wcale nieprawda. Dzięki 2 do 100 już wiem dlaczego :)

A skupiłbym się na tym co Dominik napisal na koncu. Jeżeli jakies zadania są
dla mnie codziennością, to znaczy, że cale zadanie jest zle? Wydaje mi się,
że jest bardzo wiele druzyn ktore: nie wysyłają kartek na DMB, nie wiedzą
dlaczego skauci witają się lewą ręką, nie wiedzą że są skautami
(harcerzami).

Więc całość zadania podoba mi się. Bardzo nawet :)

>PS. Czego mi brakuje:
>
>- sprawdźcie, jak wasi bracia - skauci podchodza do uniformu skautowego
>- sprawdźcie, jak w ich rozumieniu wygląda zycie na łonie przyrody
>- zobaczcie, jak wyglądaja ich biwaki
>- zobaczcie, jak wygląda ich przygotowanie paramilitarne...

Mysle, ze to fajne pomysły do zgłoszenia wydziałowi zagranicznemu. Tylko
zamiast "sprawdzcie jak wyglądają ich biwaki" napisałbym "pojedzcie na
wspolny biwak". A o przygotowanie militarne to bym raczej nie pytal :)

Seascout