[Czuwaj] konkurs lewa reka

Witold Węgorkiewicz witek w harcerstwo.net
Wto, 7 Gru 2004, 05:27:31 CET

: Witek, ale Ty żartujesz - prawda?

Nie tyle żartuję, co przytaczam jako ciekawostkę :-)

: Bo jeśli to prawda, że BP zrobił to
: pod wpływem masonerii - to, po co?
: Kupy się ta teoria nie trzyma.

A bo ja wiem? A Ty wiesz czym się zajmują masoni w Polsce?

Informacje na temat związków BP i naszej obrzęowości z masonerią czerpię z
rozmaitych opracowań na które trafiłem niechcący kiedyś w Sieci.

http://okiem.boo.pl/okiem/index2.html?harcerstwo/mas.htm&3

"Od dawna znana jest pogłoska, że Baden-Powell był masonem 32 stopnia.
Zaprzeczały i zaprzeczają temu jego dzieci i wnuki a także sami masoni z
Francji i Belgii. Angielscy nie wypowiadają się. Jednak wiadomo na pewno, że
masonem był brat Roberta Baden-Powella. Wiadomo, że Naczelny Skaut Świata
był zafascynowany nie tylko masonerią. Ciekawiły go różne ugrupowania na
wzór których sporządził obrzędowość. Zwyczaj podawania lewej ręki powstał na
pewno z inspiracji masońskiej, również idee stopni, wtajemniczeń, niektórych
obrzędów. Jednak elementy zabawy nie wydają się groźne."

Szersze opracowanie na ten temat można znaleźć tutaj:

http://www.pinetreeweb.com/bp-freemasonry.htm

I tutaj:

http://freemasonry.bcy.ca/Writings/baden-powell.html

: P.S 1. Czy myślisz, ze obronę cywilną
: w Polsce tworzyli masoni? I oznaczenie
: męskiej toalety też? Czy coś jest zakodowanego
: w tym, że sprawności u zuchów są w kształcie
: trójkąta?

Akurat nie. Podobnie jak Masoni nie wymyślili geometrii ani ekierki.

Nie wydaje mi się również, że dynastia Burbonów wywodzi się z HSPS, a
opakowania niektórych czekolad nie są pochodzenia harcerskiego.

: P.S. 2. Czy mason może być członkiem ZHP?

Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Wydaje mi się, tak na oko, że może. Nie
może być członkiem Kościoła Katolickiego, ale ZHP... Cóż, to duża
organizacja i mieszczą się w niej różne światopoglądy - niektóre mądre a
inne kompletnie głupie (jeśli można tak określić światopogląd).

Pozdro.

W.