[Czuwaj] Skladki - jeszcze raz

Pią, 10 Gru 2004, 12:31:28 CET

----- Original Message -----
From: "Jerzy Lukaszewicz" <jeluk w zhp.lublin.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, December 10, 2004 11:09 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Skladki - jeszcze raz

To nie jest "sprawa indywidualna" , a ponadto wobec członków ZHP, póki co,
nie mozna stosować odpowiedzialnosci.
Komenda hufca która ogranicza uprawnienia druzyny ( jako p.j.o.)
przejmuje jednoczesnie na siebie obowiązki drużyny
wobec członka ZHP.

( Instrukcja drużyny harcerskiej, starszoharcerskiej, wędrowniczej i wielopoziomowej )
(....) 22. Zbiórki drużyny oraz samodzielne zbiórki zastępów odbywają się regularnie. (....)
Więc jesli biwak zastepu, który jest niczym innym jak zbiórka zastepu
 jest w rocznym planie pracy zastepu,
to komenda hufca musi takiemu porzadnemu zastepowi to zapewnić
bez wzgledu na to iz reszta druzyny zalega z jakimiś obowiazkami.
Bo należy to do obowiązków komendy hufca.

> Tak, ale decyzja komendy hufca dotyczy druzyny. Komenda nie zabrania wyjazdu
> harcerzowi, a jedynie zabrania druzynie zorganizowania biwaku. Dany harcerz
> teoretycznie moze wyjechac na biwak z inna druzyna. Komenda mu tego nie
> zabrania, a wiec nie lamie postanowien Statutu.

No to niech KH zapewni temu ZASTEPOWI wyjazd na biwak zgodnie z planem pracy zastepu.
A jak tego nie zroni to znaczy że łamie Statut ZHP
 bo stosuje odpowiedzialność zbiorową i nie wypełnia swoich obowiazków.

Czesław