[Czuwaj] Skladki - jeszcze raz

Jerzy Lukaszewicz jeluk w zhp.lublin.pl
Pią, 10 Gru 2004, 11:09:45 CET

----- Original Message -----
From: "czesiek.harcerstwo" <czesiek w harcerstwo.net>

> Prosta ale niezgodna ze Statutem ZHP.
> I do "uchylenia".

Jestem innego zdania.
Druzyna jest podstawowa jednostka organizacyjna ZHP. Dlatego decyzje wladz
dotycza druzyny, jako podstawowej jednostki organizacyjnej. Nizej nie
"schodza". Sprawy indywidualne czlonkow zalatwia juz druzynowy.
Zastepy sa jedynie "efektem" stosowania metodyki harcerskiej, a wiec nie
moga dzialac samodzielnie z prawnego punktu widzenia wladz. Nie chodzi mi o
mozliwosc samodzielnego wyjazdu zastepu np. na biwak. Ale prawnie wyjezdza
on wtedy jako czesc druzyny, a nie jako zastep.

> Harcerze z tego zastepu mając uregulowane wszystkie
> SWOJE zobowiazania wobec ZHP
> mają wszelkie prawa aby:
> (....cytat...)
> § 20
> 1.Członkowie ZHP mają prawo:
> 1) brać udział we wszystkich formach pracy harcerskiej,
> A biwak zastępu jest niewątpliwie "formą pracy harcerskiej"

Tak, ale decyzja komendy hufca dotyczy druzyny. Komenda nie zabrania wyjazdu
harcerzowi, a jedynie zabrania druzynie zorganizowania biwaku. Dany harcerz
teoretycznie moze wyjechac na biwak z inna druzyna. Komenda mu tego nie
zabrania, a wiec nie lamie postanowien Statutu.

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP