[Czuwaj] konkurs lewa reka czy 10 PPH

Andrzej harc38 w op.pl
Sob, 11 Gru 2004, 13:37:17 CET

Użytkownik seascout <seascout w go2.pl> napisał:
 Czy MY (jako organizacja) wiemy, dlaczego wymagamy abstynencji?

>Czy MY (jako organizacja) wiemy, co jest naszym celem? Po co - jak napisal
>Olek - prowadzimy młodzież do abstynencji? Czy wychowujemy do trzeźwości czy
>do abstynencji?
>
>Ja bym chciał mieć jasno określony cel wychowawczy. Wiedzeć po co robimy to
>co robimy. Mam wrażenie, że na razie mamy najniższy z możliwych sposobow
>internalizacji normy - bo jest zakaz w 10PPH i koniec.

Jeśli niesmialo mozna wyrazic swoja opinie, to mam wrazenie, ze nakaz abstynencji jest po prostu opinia Baden Powella jako wyraz przekonan epoki w ktorej zyl. Bylo wtedy w modzie doszukiwanie sie wszelkiego mozliwego zla w alkoholu - obwiniano go miedzy innymi o to, ze jest zrodlem niesprawiedliwosci spolecznej, nedze ludzi pracy, przestepczosc itp. Byly ruchy zmierzajace do delegalizacji alkoholu. Upadly nie tylko dlatego, ze nie mialy wystarczajacej sily przebicia - rowniez na plaszczyznie ideologicznej dostrzezono, ze alkohol jest skutkiem, a nie przyczyna i przestano postrzegac delegalizacje alkoholu jako panaceum na bolaczki swiata.
Osobiscie dostrzegam wiele pozytywnych skutkow spozywania alkoholu - chociazby na plaszczyznie kulturalnej - wystarczy porownac dorobek kulturalny cywilizacji chrzescijanskiej i swiata muzulmanskiego, gdzie - jak wiadomo - alkohol jest zakazany.
Skoro wspomnialem o chrzescijanstwie - dla mnie Mistrzem jest (raczej) Jezus, a nie Baden Powell, Jezus, ktorego wspolczesni mu okreslali jako "pijanice wina". Mysle, ze wiedzial co robi !
Koniecznie musze dodac, ze unikalem alkoholu w okresie studenckim, a nawet pozniej - za czasow kawalerskich. Natomiast wszystkim zonatym (i mezatkom) moge z czystym (w sensie chrzescijanskim ) sumieniem powtorzyc zachete biblijna :
"jedz radośnie swój chleb i pij w dobrym nastroju swoje wino, gdyż Bogu już dawno miłą jest ta twoja czynność.
Noś zawsze białe szaty, a na twojej głowie niech nigdy nie braknie olejku.
Używaj życia ze swoją ukochaną żoną po wszystkie dni twojego marnego bytowania, jakie ci dał pod słońcem, bo to jest twój udział w życiu i trudzie, jaki znosisz pod słońcem."
Andrzej
p.s. wobec zarzutow na anonimowosc na liscie ze strony ludzi, ktorzy nie chca polemiki z argumentami a potrzebuja wiedziec kto je wyglasza podaje pelne dane:
pwd Andrzej Rolewicz, lat 40
druzynowy (jedyny w miescie:)
zlikwidowany hufiec Czluchow
obecnie hufiec Miastko