[Czuwaj] konkurs lewa reka czy 10 PPH

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Nie, 12 Gru 2004, 14:44:23 CET

g00rek!
Mam wrażenie, że nie rozumiemy się do końca.
Przede wszystkim - generalnie po kilku latach ortodoksyjnego podejścia
zmieniam zdanie i wolałbym zmiany zapisu tego fragmentu w prawie. Tym samym
uznałbym za sensowne interpretowanie ducha PH jako dążenia do ideałów a nie
zapisu karnego.
Jednocześnie uważam, że akurat ten zapis jest jedynym konkretnym (co nie
musi być chwalebne) i negatywnym w PH. Pozostałe pozytywnie opisują jaki
harcerz ma być, a nie jaki nie ma być. To jest dla mnie powodem problemów.
Jednocześnie sprawa "zawsze pogodny" jest nie co inna od "nie pije" - różnią
się te zapisy stopniem skomplikowania i realną możliwością panowania nad
sobą.
Nie pić może każdy jeśli chce - depresja jest już chorobą, nie mówiąc o
innych przejściowych kłopotach z nastrojem.Dlatego jest to tylko kwestia
dobrej woli.
Jasne, że zakładam margines błędu przy wszystkich zapisach. Jednak akurat
ten jest sformułowany w ten a nie inny sposób, a przy tym nie jest
przesadnie trudny do realizacji.

pozdrawiam
Marcin Skocz
(dziś z gorączką ;-)