[Czuwaj] konkurs lewa reka czy 10 PPH

mistrz44 mistrz44 w poczta.onet.pl
Nie, 12 Gru 2004, 17:32:29 CET

głupie?
treści jak stwierdzenie
tej sprawie zaoferować.

> Ależ ja się w pełni zgadzam ze zdaniem, że ten
zapis powinien być inny.
> Niekoniecznie wyróżniający się od reszty prawa
stylem i konstrukcją.

> Ale jednoczesnie - jeśli mamy taki wykaz zasad
jak PH i daje się on
> przestrzegać w 100% (ten zapis) - to zła wola
głównie jest powodem
> nieprzestrzegania.
> A tak się akurat składa że brak chęci do
przestrzegania prawa jest dla mnie
> decydujący.
>
> pozdrawiam
> Marcin Skocz
Ciągle ten sam problem.
Traktujesz PH jako dogmat.
W tym trybie nie da się dyskutować o prawie,
ponieważ jakakolwiek
dyskusja jest z założenia bezpodstawna i naganna
bo... jest prawo, które mówi itd.
A mnie chodzi o określenie najpierw celu, którego
uzyskaniu ma służyć PH.
Poc o mamy takie czy inne zapisy.
PH nie jest świętym fetyszem, zmieniało się na
przestrzeni dziejów -
powinno być odwzorowaniem tego, co chcemy uzyskać.
Żeby natomiast określić dla siebie "produkt
finalny" wypadałoby wiedzieć,
czemu mają służyć poszczególne rozwiązania. Jaki
mają mieć efekt
docelowy- i po co nam taki efekt jest potrzebny.
W odniesieniu do 10PH dotyczy to rozstrzygnięcia,
czy jesteśmy organizacją
abstynencką- a jeśli tak, to dlaczego, czy
organizacją trzeźwościową, i dlaczego.
Gadanie o Tradycji i Świętym Fetyszu żywcem
przypomina debaty w stylu
Monthy Pythona, więc może odpuśćmy sobie
uwarunkowania historyczne, bo
choć są ważne, ale nie powinny IMHO rozstrzygać o
losie organizacji niemuzealnej
i zajmijmy się teraźniejszością i przyszłością.
M44

---
Checked by AVG anti-virus system
(http://www.grisoft.com).