[Czuwaj] konkurs lewa reka czy 10 PPH

Aleksander Senk senk w post.pl
Nie, 12 Gru 2004, 22:28:54 CET

From: "g00rek" <g00rek w wp.pl>

> Olek, nie naginaj faktów.
> Albo jesteś ślepy albo je naginasz. Znam wielu abstynentów którzy są
> "normalni" (w tym także nie harcerzy) ale znam na prawdę wielu, wielu
> nawiedzonych harc-abstynentów, którzy z tego powodu stawiają się na
> prawde bardzo wysoko.
[...]
> No chyba, że na prawdę tego nie widzisz...

Marcin napisał:
"Bo bardzo często abstynenci wpadają w poczucie wyższości na pijącymi, które
niczym innym, poza podejściem do alkoholu, nie jest uzasadnione.
Zaobserwowałem to u siebie."

Nie zauważyłem, by w moim otoczeniu abstynenci czuli sie lepszymi ludzmi od
tych, którzy używają alkoholu.

Abstynencję pokazujemy jako _element_ naszej harcerskiej drogi życia.
Drogi, którą kroczymy bo uważamy ją za atrakcyjną i za słuszną (harcerstwo
mam na mysli, na wszelki wypadek dodam).

Osoby, ktore nie sa abstynentami wybrały inną drogę - ale wcale nie znaczy
to, ze sa gorszymi ludzmi.

To chyba zupelnie oczywiste, prawda?

Jeżeli masz rację i w harcerstwie jest wielu abstynentow, którzy wyżej sie
traktuja jako ludzie, od innych ludzi, ktorzy nie sa abstynentami, to ja mam
to szczęście, ze nie spotykam ich w okół siebie.

Ale nie neguję, ze tacy są - Marcin sam powiedzial, ze tak mial.

Ślepy nie jestem, choc zdaje sie w prawym oku mam już -1,25.

pozdrawiam
olek