[Czuwaj] gromada integracyjna

Tomasz Maracewicz tomekm w prometeusz.com.pl
Wto, 14 Gru 2004, 16:39:56 CET

Mamy w ZHR drużyny integracyjne (jest taka oficjalna kategoria i regulamin).
Są to wprawdzie drużyny harcerek, a nie gromady zuchowe - specyfika jednak
podobna.
Zajmuje się kwestią hm Marysia Tkaczyk, autorka świetnej książki dot. pracy
z niepełnosprawnymi. Jak chcesz z nią pogadać - służę emalią:
Maria.t w xl.wp.pl.

Marabut

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of Marcin Skocz
Sent: Tuesday, December 14, 2004 2:57 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: [Czuwaj] gromada integracyjna

Moja siostra prowadzi gromadę w szkole, gdzie większość klas stanowią klasy
integracyjne.
W związku z tym 5 z jej dzieci (to nowa gromada i ma około 11-12 członków)
to dzieci nadpobudliwe.
Praca z tymi dziećmi wymaga trochę więcej nakładów i nie wyobrażam sobie
sytuacji, gdy w tej gromadzie będzie więcej osób. Siostra zresztą też nie
;-)
   Pytanie brzmi: do jakiej kategorii zakwalifikować tą gromadę? Nie jest to

normalna gromada, gromada NS właściwie też nie... A nie mamy w ZHp czegoś
takieg jak gromady integracyjne zgodnie z moją wiedzą.
Pytanie 2: jak jest z liczebnością gromady? Siostra ma co prawda dorosłego
przybocznego i niedorosłą przyboczną, a pomaga jej kilka harcerek z mojej
drużyny, ale mimo to nie chcielibyśmy zwiększać jej stanu na razie. Tylko
czy w takim razie da się zamknąć okres próbny?

pozdrawiam
MArcin Skocz