[Czuwaj] Reaktywacja

Wto, 14 Gru 2004, 23:23:24 CET

Dnia wtorek, 14 grudnia 2004 22:40, Aleksander Senk napisał:

> Różnica miedzy harcerstwem a Kosciołem jest uderzająca. Nigdy nie
> twierdzilem inaczej.
> Nie znaczy to jednak, ze nie ma miedzy nimi pewnych analogii, podobieństw,
> ktore moglibysmy wykorzystać.

> Twoj sposob "udowadniania" roznic mozna zastosowac do wszelkich porownań i
> wykazac ich bezsens (na pewno latwo znalezć powody, dla ktorych nie mozna
> porownac harcerstwa do jakiegokolwiek innego przedmiotu, ruchu, zdarzenia).
> Trudno - mam nadzieje, ze poradzimy sobie jakos bez nich

Ta analogia nie dotyczy moim zdaniem zmiany "prawd podstawowych". A tym
właśnie jest mowa. Możliwość zmiany prawd podstawowych, ze względu na ich
pochodzenie jest właśnie różnicą pomiędzy tymi tworami (moim zdaniem),
dlatego nie akceptuję tego porównania, ale nie uważam, żeby dotyczyło to
każdego.

> Powiedz, Parasolu, co Ty na taką zabawę.
> Teraz Ty stworz jakis "program pozytywny".
> Sprobuj opisac czym jest wg Ciebie harcerstwo, odwolujac sie do pogladow
> jakichś uznanych autorytetów tego ruchu.
> Zgoda?

Zgoda. Tylko jeszcze dwie uwagi, żeby potem nie było niedomówień:
1) Zajmie mi to na pewno trochę czasu, mam nadzieję, że się nie zniechęcisz.
Muszę znaleść odpowiednie fragmenty, a mam w domu ospiarzy i żona patrzy na
mnie wilkiem kiedy zbliżam się do komputera, aby odebrać pocztę·

2) Z racji mojego poglądu na tem temat, ja będę pisał o czymś zupełnie innym
niż Ty (tak mi się przynajmniej zdanie). Ja z góry zakładam, że rozbieżnosć
pomiędzy tym czym harcerstwo jest dla mnie i czym było dla Małkowskiego, nie
jest powodem do korekcji mojego poglądu na harcerstwo, ani do wystąpienia z
organizacji harcerskiej. Mnie się wydaje, że gdyby Małkowski żył dzisiaj, to
harcerstwo byłoby dla niego czymś innym...

> Moze teraz Ty mnie sprobujesz przekonać. Zaproponować cos wlasnego?

A Ty zaproponowałeś coś własnego? Myślałem, że czerpiesz z Ojców
Harcerstwa.  ;)

--
parasol

Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" http://www.arkadia.harc.pl
Nikomu nie życzę źle, Nie umiem
Nie wiem jak to się robi  (J. Korczak)