[Czuwaj] Reaktywacja

Aleksander Senk senk w post.pl
Wto, 14 Gru 2004, 23:42:48 CET

From: "Marcin Bednarski" <parasol w harcerstwo.net>

>Ta analogia nie dotyczy moim zdaniem zmiany "prawd podstawowych". A tym
>właśnie jest mowa. Możliwość zmiany prawd podstawowych, ze względu na ich
>pochodzenie jest właśnie różnicą pomiędzy tymi tworami (moim zdaniem),
>dlatego nie akceptuję tego porównania, ale nie uważam, żeby dotyczyło to
>każdego.

Analogia z Kosciolem byla mi przydatna wlasciwie do dwoch rzeczy:
1. wykazania specjalnej odpowiedzialnosci instruktorow.
2. wskazania, ze nie mozna traktowac zapisow PH tylko literalnie, ale
mozna - i nalezy - glebiej je interpretowac.

Niezmiennosci PH nie upatruje w tym, ze Dekalog jest niezmienny! Nawet mi to
do glowy nie przyszlo.
Uzasadnienie gdzies bylo.. zaraz poszukam..

O! Jest!
---

>Dlaczego nie możemy zmienić tego co postanowili kiedyś ludzie

Dlatego, ze jestesmy czlonkami ruchu. Wchodzimy do niego po to, zeby
realizowac idealy harcerskie gdyz wybralismy taka sciezkę rozwoju.
Gdy uznajemy, ze to nie nasza ściezka - powinnismy odejsc.

Ludzie, ktorzy stali sie czlonkami ZHP potraktowali idee harcerskie
narzedziowo. Nie traktowali je jak swoje i wielokrotnie sie z nimi nie
zgadzali. A teraz chca je zmienic, ponieważ nie pasują im one do ich
wlasnych celow.

Proby zmiany PH sa dla mnie wyrazem arogancji, przykladem zawlaszczania
ruchu przez organizacje.
---------

>Zgoda. Tylko jeszcze dwie uwagi, żeby potem nie było niedomówień:

Przyjmuje wszystkie warunki!
:-)))

Wykaze sie cierpliwoscia i zrozumieniem, jakiej nie zna świat!
:-)

>A Ty zaproponowałeś coś własnego? Myślałem, że czerpiesz z Ojców
>Harcerstwa.  ;)

:-)
Czerpie z nich. I rozwijam ich mysli ;-)
Nie znosze stagnacji i skostnienia :-)

pozdrawiam
olek