Re: [Czuwaj] Tradycyjne wartości ??

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 15 Gru 2004, 00:18:50 CET

From: "seascout" <seascout w go2.pl>

>Olek o nowoczesności wartości nie świadczy to kiedy powstały. To nie data
>decyduje o ich nowoczesności tylko adekwatność do dzisiejszych uwarunkowan.
>Niektóre z nich powstały ponad 2000 lat temu - a dziś są nowoczesne...

To zalezy od tego, co rozumiesz pod pojeciem "tradycyjne"

Bo jezeli haslo "tradycyjne" rozumiesz jako "bezwartosciowe", to
niewatpliwie nasze wartosci nie są tradycyjne. W tym rozumieniu.

Ale taka definicja, jaka proponujesz, wydaje mi sie nieuzyteczna.

_Pozostanmy_, proponuje, przy takim podziale:
Tradycyjne - istniejace od dawna
Nowoczesne - wchodzace do uzycia

I je dzielny na atrakcyjne, wazne, inspirujace, potrzebne, niepotrzebne,
szkodliwe, zgodne z ideą i metoda harcerska, niezgodne itp. itd.

Ok? Zgoda?
Bo inaczej zaciemnimy obraz i bedziemy sie klocili o pojecia zapomniawszy,
ze mamy inne ich rozumienia.

pozdrawiam
olek