Re: [Czuwaj] Tradycyjne wartości ??

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 15 Gru 2004, 00:57:58 CET

From: "seascout" <seascout w go2.pl>

>Nie Olek. Ja nie przeciwstawiam tych dwóch pojęć. Nie jest tak, że
>nowoczesny - dobry a tradycyjny - zły. Nowoczesny to znaczy adekwatny,
>używany dzisiaj. Tradycyjny to ten co przeminął, były, ubiegły. Ale nie
zły.
>Mój samochód ma tradycyjny silnik benzynowy. To dobry silnik. Wytrzymaly i
>mocny. Ale nie nowoczesny.

Rafale..
Uzywasz takiego znaczenia pojec, ktore w dyskusji etycznej sa - moim
zdaniem - bezwartosciowe.

Tradycyjny wcale nie musi znaczyc "ten, co przeminął". Takie rozumienie tego
słowa juz jest wartosciujace negatywnie!
Podczas gdy tradycyjny, znaczy - czerpiacy z przeszlosci, istniejacy od
dawna.
Tradycyjna wartosc, rzecz, moze byc dzisiaj zarowno wazna i wartosciwa, jak
i bezwartosciowa.

>Autor hasla "tradycyjne wartości - nowoczesny program" był przewrotny. Bo
co
>innego znaczy przymiotnik "tradycyjny" w odniesieniu do wartości i w
>odniesieniu do programu.

Zgadzam sie. Dlatego nie widze problemu, zeby mowic o "tradycyjnym
programie" jako o czymś negatywnym, a nie zgadzam sie, by mowic tak
tradycyjnych wartosciach.

Haslo, o ktorym mowimy, to jest slogan, opisujacy to, jak chcielibysmy
pokazac nasz Zwiazek.
Bardzo bym chcial, aby w ZHP rzeczywiscie byl nowoczesny program i
tradycyjne wartosci, czyli program nowatorski, aktualny, wykorzystujacy
nowoczesne osiagniecia techniki i stare, uznane, ale caly czas wazne i
inspirujace wartosci.

>A ja celowo to poprzestawiałem, w pelni rozumiejąc
>odniesienia. Uważam, że program mamy tradycyjny (taki stary, zużyty,
>powtórzony) i wartości nowoczesne, adekwatne.

Widzisz, Twoje haslo - ktore opisuje smutna rzeczywistosc ZHP - bylo by
prawdziwie przewrotne - i ja bym sie z takim rozumieniem zgodzil - gdybys
tak rozwinął to hasło:
Program stary, niewykorzystujacy najnowszych zdobyczy techniki, ale za to
wartosci nowoczesne - brak autorytetow, indywidualizm przede wszystkim,
rozdmuchana autonomia moralna

>Nie wiem czy nie zamotałem, ale pozno się robi...

To moze przeniesiemy te dyskusje na jutro?
:-)

pozdrawiam
olek

ps. To jeszcze pytanie:
Skoro milosc jest wg Ciebie wartoscia nowoczesna, to jak nazwiesz takie
rozumienie wolnosci, ktore uznaje rownoprawnosc w zawieraniu malzenstw przez
pary hetero jak i homoseksualne?