RE: [Czuwaj] Tradycyjne wartości ??

seascout seascout w go2.pl
Śro, 15 Gru 2004, 00:43:20 CET

Olek dalej ze mną polemizuje w następujący sposób:

>Rafale..
>Przy takim podziale przemycasz poglad, ze to, co nowoczesne jest dobre, a
>co tradycyjne - zle.
>I dlatego ja nie moge sie na taki podzial zgodzic - gdyz takie praktyki
>przyczyniają sie to do destrukcji jezyka!!!

Nie Olek. Ja nie przeciwstawiam tych dwóch pojęć. Nie jest tak, że
nowoczesny - dobry a tradycyjny - zły. Nowoczesny to znaczy adekwatny,
używany dzisiaj. Tradycyjny to ten co przeminął, były, ubiegły. Ale nie zły.
Mój samochód ma tradycyjny silnik benzynowy. To dobry silnik. Wytrzymaly i
mocny. Ale nie nowoczesny.

Autor hasla "tradycyjne wartości - nowoczesny program" był przewrotny. Bo co
innego znaczy przymiotnik "tradycyjny" w odniesieniu do wartości i w
odniesieniu do programu. A ja celowo to poprzestawiałem, w pelni rozumiejąc
odniesienia. Uważam, że program mamy tradycyjny (taki stary, zużyty,
powtórzony) i wartości nowoczesne, adekwatne.

Nie wiem czy nie zamotałem, ale pozno się robi...

Seascout