Re: [Czuwaj] Agitacja czy żart

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Sob, 18 Gru 2004, 21:11:32 CET

Witam! Mam jedną uwagę.

----- Original Message -----
From: "g00rek" <g00rek w wp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Saturday, December 18, 2004 1:00 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Agitacja czy żart

[ciach!]

> Proste to to nie jest...
> Bo pytanie które musimy sobie postawić brzmi tak - ile z technik
> nowoczesnego marketingu moiżemy wykorzystać w naszej harcerskiej
> pracy? Dopiero co pisałem o liczebności drużyn... A mało liczebnej
> drużynie na pewno nie ma co liczyć na prawdziwy system zastępowy. A
> bez niego drużyna nie jest drużyną harcerską.
[ciach!]

Byłby to Paragraf 22. :)
Ale chyba nie tędy droga. Marketing to fajna sprawa, ale często z naboru w
takich drużynach nie zostaje nikt. Czasem dlatego, że nudno, albo... (i
teraz napisze dlaczego paragraf 22)
Bo drużyna, która nie pracuje systemem małych grup ma małe szanse, żeby być
liczebna. Chodzi mi o to, że ludzie/dzieci/młodzież dobrze funkcjonuje w
małej grupie (definiowanej, jako taka, w której wszyscy mają bezpośrednie,
bliskie relacje ze wszystkimi). Jeśli w drużynie nie zaoferujemy im takiej,
to drużyna często sama zmienia się w małą grupę (średnio 12 osób) i małe są
szanse na jej powiększenie. Harcerzom jest dobrze bez zastępów. :)
Mając w drużynie 12 osób wolałbym je podzielić na 4 zastępy i rozdmuchiwać
(rywalizacja itp.). A jeszcze bardziej zostawić 2 zastępy po 4/5 osób,
wyłowić przyszłych zastępowych (na przykład ambitnych a nie pasujących do
istniejących zastępów) i zrobić nabór i z niego od razu kolejne 1-2 zastępy.
Z marszu!! A nie czekać na wysyp nowych członków przyciągniętych reklamą.

Pozdrawiam!

Krzysiek

Najlepsze auto, najlepsze moto... >>> http://link.interia.pl/f1841