RE: [Czuwaj] Kursy druzynowych trochę statystyki

Tomasz Maracewicz tomekm w prometeusz.com.pl
Pon, 20 Gru 2004, 15:32:45 CET

Jasne.
Zawsze uważałem, że harcerstwo/skauting w swej podstawowej formie, jako
organizacja paramilitarna - jest przeznaczona głównie dla mężczyzn.
Jeśli chodzi o kobiety, od początku byłem rzecznikiem, by obok czysto
męskiej organizacji powołać jednostki pomocnicze żeńskie, które mogłyby
działać zgodnie z celami wychowania właściwymi podziałowi ról w rodzinie. I
tak na przykład, w trakcie akcji letniej rozbijałyby swoje obozy wraz z
obozami męskimi i wykonywałyby prace z zakresu typowego gospodarstwa
domowego: pranie, gotowanie, cerowanie, a także stwarzanie miłego nastroju i
pielęgnowanie domowego ogniska (z wyłączeniem Watry jako ogniska, bo tu
służba strażnika ognia byłaby zastrzeżona dla chłopców). Chłopcy natomiast
mogliby kształtować postawy opiekuńcze, poczucie odpowiedzialności, a także
wzięcie na siebie trudnych prac fizycznych.
Cóż, nie posłuchano mnie.
Marabut

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of seascout w go2.pl
Sent: Monday, December 20, 2004 3:05 PM
To: parasol w harcerstwo.net; Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: [Czuwaj] Kursy druzynowych trochę statystyki

80 % rodziców przyznaje się, że czasem bije swoje dzieci,

41% komendantów hufców to kobiety,

54% czlonków ZHP to kobiety,

13 komendantów chorągwi to mężczyźni i 3 to kobiety,

W 66 procentach zarządów trzeciego sektora zasiadają wyłącznie lub w
większości mężczyźni; wyłącznie męskich zarządów jest w III sektorze 28
procent, wyłącznie kobiecych 4,5 procenta.

Może to coś pomoże w dyskusji?

Seascout