RE: [Czuwaj] składki, spis, członkostwo ZHP

seascout seascout w go2.pl
Pon, 20 Gru 2004, 23:18:53 CET

Olek Senk napisal:

>Chociaz faktycznie trudno okreslic, jakimi czlonkami są Ci, ktorzy nie
>zlozyli Przyrzeczenia.
>
>A kiedys, rzeczywiscie, czlonkiem ZHP zostawalo sie dopiero po złożeniu
>Przyrzeczenia/Obietnicy.
>
>Jednak z jakichś powodów to sie zmieniło.
>Jedni mowia, ze to kwestia skladek, inni - ze kwestia liczebnosci..
>Trudno mi powiedzieć. Tak samo trudno mi powiedziec, dlaczego teraz
>Przyrzeczenia staje sie zwykla formulka bez wiekszego znaczenia... No, ale
>nie na nasza to głowę.

To chyba chodzi o odpowiedzialność. Czy jak jest nie członkiem ZHP to ma
prawo uczestniczyć w zajęciach ZHP czy nie? (np. zbiórki, biwaki wycieczki?)

Czy jak po nowym naborze do 12 osobowej drużyny dołączy 15 "biszkoptów" i są
w 15 od trzech miesięcy razem w drużynie, to drużyna ma 12 czy 27 członków?

Czy gdyby nie byli członkami ZHP, to obowiązywałby ich regulamin musztry,
stopni mundurowy ZHP? Obowiązywałaby ich podległość / posłuszeństwo
drużynowemu?

Po prostu chyba wobec prawa łatwiej ich uznać za członków stowarzyszenia,
jakim jest ZHP w chwili złożenia oświadczenia o przystąpieniu do
stowarzyszenia, a za harcerzy uznać ich w chwili złożenia Przyrzeczenia.

Seascout

hm. Rafał Klepacz
Zespól Kształcenia Hufca Radom - miasto