Re: [Czuwaj] zgłoszenia biwaków -rozporządzenie

Jerzy Lukaszewicz jeluk w zhp.lublin.pl
Pią, 26 Lis 2004, 10:28:16 CET

----- Original Message -----
From: "Anna Miszczak" <ania.poziomka w wp.pl>

Przepisow takich nie ma. Ale dyrekcje szkol wymagaja od nauczycieli
ukonczenia takiego kursu. I maja takie prawo.
Nauczyciele robia wiele roznych kursow doskonalacych, sa przez to tak jakby
"wiekszymi fachowcami" w danej dziedzinie. Nie musza, ale chca. Poniewaz
maja wtedy wiekszy atut gdy rozmawiaja z pracodawca. Im wiecej papierkow,
tym lepiej.
Jesli dyrektor szkoly ma 5 nauczycieli z odpowiednim przeszkoleniem do
prowadzenia wycieczek, to wlasnie im bedzie powierzal takie zadania. Nie
dlatego ze przepis tak nakazuje, ale dlatego ze bedzie mial teoretycznie
spokojniejsza glowe.
Oczywiscie jesli ma nauczyciela-instruktora, to nie musi wysylac go na taki
kurs. Wystarczy stopien instruktorski.
Ale dochodzi tu jeszcze problem turystyki kwalifikowanej. np jesli chcemy
zorganizowac jakis rajd wedrowny wysokogorski lub na kajakach, to musimy
miec odpowiednie, dodatkowe kwalifikacje do organizowania i prowadzenia
takiego rajdu.

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP