Re: [Czuwaj] zgłoszenia biwaków

Czw, 25 Lis 2004, 10:55:54 CET

----- Original Message -----
From: "Jerzy Lukaszewicz" <jeluk w zhp.lublin.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, November 25, 2004 10:13 AM
Subject: Re: [Czuwaj] zgłoszenia biwaków

Tylko jeśli przyjmiemy że dotyczy nas to rozporądzenie to wpadamy w
paranoję.
Dlaczego?
Ano bo wówczas każda zbiórka drużyny harcerskiej
poza kominkami w harcówce
"podpada" pod "wycieczka lub impreza", w rozumieniu rozporzadzenia.
Ba! Nawet każda zbiórka zastepu odbywajaca się "w terenie".
Skąd mi sie to "wzięło" ?
Bo wynika to z logiki rozporzadzenia które dotyczy "de facto"
całej działalnosci placówek oswiatowych poza ich terenem.
a mającej na celu:
(....)
1.) poznawanie kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków
kultury i historii,
2.) poznawanie kultury i języka innych państw,
3.) poszerzanie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i
kulturalnego,
4.) wspomaganie rodziny i szkoły w procesie wychowania,
5.) upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży zasad ochrony środowiska
naturalnego oraz umiejętności korzystania z zasobów przyrody,
6.) podnoszenie sprawności fizycznej,
6.) poprawę stanu zdrowia dzieci i młodzieży pochodzących z terenów
zagrożonych ekologicznie,
7.) upowszechnianie form aktywnego wypoczynku,
8) przeciwdziałanie patologii społecznej,
9) poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach.
(....)

A czy takich m.in. celów
nie ma ją przypadkiem zwykłe zbiórki
drużyn i zastepów
odbywajace się poza lokalami ?

Wynikałby z tego i taki problem że praktycznie eliminowało by to
z funkcji druzynowego także pełnoletniego :
"..........członka zwyczajnego nie będącego instruktorem,
który ukończył 16 lat i posiada odpowiednie kwalifikacje
instruktorskie....."

bo z rozporzadzenia wynika że:
(.....)
Kierownikiem wycieczki lub imprezy może być także inna,
wyznaczona przez dyrektora szkoły,
osoba pełnoletnia, która:
1.) ukończyła kurs kierowników wycieczek szkolnych,
2. ) jest instruktorem harcerskim,
3.) posiada uprawnienia przewodnika turystycznego, przodownika
lub instruktora turystyki kwalifikowanej lub pilota wycieczek.
(....)

A juz całkiem eliminowało by to z funkcji druzynowych osoby niepełnoiletnie
bo opiekun drużyny nie jest jej "kierownikiem".

Tak więc "albo rybki, albo akwarium"
Na coś trzeba się zdecydować

Czesław