[Czuwaj] Refleksja po zdarzeniach ostatnich dni

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Pon, 4 Kwi 2005, 13:41:28 CEST

----- Original Message -----
From: "Mirek Grodzki" <mirek.grodzki w gazeta.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, April 04, 2005 1:28 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Refleksja po zdarzeniach ostatnich dni

> Swoja droga pomyslcie jak daleko jestesmy
> od Jego nauczania, ze te kubki nas dziwia.
> MG

Oj, jesteśmy daleko, jesteśmy... I co najgorsze potrzeba wielkich wydarzeń,
aby to dostrzec. Pamiętacie, że pewne przebudzenie następowało zawsze
podczas pielgrzymek papieża do Polski? A później i tak zapadaliśmy w zimowy
sen (może raczej zimny) i przestawaliśmy zauważać w drugim człowieku
bliźniego, a w innym harcerzu brata... Czy teraz wreszcie będzie inaczej?
Podczas Białej Służby w 1987 roku ktoś ważny powiedział mi, abym nie był
naiwny. Wówczas byłem świeżo po maturze, wielu rzeczy do końca nie
rozumiałem, ale chyba czułem więcej niż teraz... Jak dziś myśleć? Być
naiwnym i wierzyć w zmiany czy w nie nie wierzyć?
No cóż, prorokiem nikt być nie może. Zobaczymy co pokaże czas. Czy
dojrzeliśmy w końcu do tego by nie tylko być wpatrzonymi w postać Jana Pawła
II, ale by również słuchać do nas mówi i rozumieć czego od nas chce.
Może te kubki są symbolem zmian w naszym społeczeństwie? Oby były trwałe!

phm. Piotr Giczela HO
Łuków