[Czuwaj] Refleksja po zdarzeniach ostatnich dni

togro w togro.pl togro w togro.pl
Pon, 4 Kwi 2005, 19:59:16 CEST

----- Original Message -----
From: "Rafal Bednarczyk" <amfarm w aster.pl>
> bardzo prosze nie rozmawiajmy o zjednoczeniu czy podzialach
> harcerstwa - nie temu sluzy klimat tych ostatnich dni.

> Bardzo chetnie natomiast, przynajmniej ja, porozmawiam
> co mozemy teraz zrobic razem, jak sie spotkac, jakie
> tresci niekwestionowanego autorytetu wychowawczego
> wszystkich Polakow wybrac na poczatek i jak we wspolnych
> dzialaniach przekuc je na wspolna prace.

To ja mam propozycje - zrobmy ogolnonarodowe poruszenie.
Napiszmy list - jeden, ale skierowany do wladz wszystkich organizacji
harcerskich w Polsce, a moze i za granicami. Ten list niech podpisza wszyscy
czlonkowie organizacji harcerskich. Zrobmy tak jak robie sie w Sejmie z
inicjatywa obywatelska (czy jak to sie tam nazywa).
Wewijmy w nim wladze do podjecia KONKRETNYCH dzialan zmierzajcych do
POJEDNANIA i POLACZENIA wszystkich organizacji harcerskich w jeden zwiazek.
Zacznijmy wymagac od wladz harcerskich organizacji ponadzwiazkowych spotkan,
dyskusji, powolywania wspolnych zespolow problemowych i innych dzialan,
ktore na dole dzieja sie juz od dawna (jako chociazby gra, o ktorej pisal
Rafal).
Niech Obydwie Glowne Kwatery chociaz wysila sie na wspolne spotkanie. Nie
kurtuazyjne, ale robocze. Jesli nasze wladze nie beda chcialy sie
porozumiec, to obojetne co bedziemy robic na dole to i tak beda to nadal
inne organizacje.
Zmusmy wszystkie szczeble struktury do wspolnego wysilku w imie
zjednoczenia. Wkrotce Zjazd ZHP, ktory pokaze, czy jakiekolwiek dzialania
byly podjete ze strony mojej organizacji.

Jan Pawel II tyle mowil o pojednaniu. Przestanmy wykazywac co nas rozni i
zauwazmy to, co nas laczy. Jesli do tego potrzebne jest Wielkie Wydarzenie
jakim jest smierc Papieza Polaka...

Blagam - nie piszcie o roznicach miedzy organizacjami. Zastanowcie sie, czy
napisanie takiego listu - zadania (zadania) i zebranie pod nim podpisow moze
sie udac? Jesli wladze nie sa pewne, czy polaczenie jest potrzebne, to
bedzie to dla nich doskonaly dowod. I to moze byc dobry poczatek... Potem
bedzie juz tylko coraz trudniej... Ale efekt moze byc potezny.

Tomek