[Czuwaj] Refleksja po zdarzeniach ostatnich dni

Rafal Bednarczyk amfarm w aster.pl
Pon, 4 Kwi 2005, 15:19:21 CEST

Witam wszystkich,

Tomasz Grodzki napisal:
[...]
> Albo wtedy, gdy wladze ZHP, ZHR i innych organizacji
> zrozumieja, ze istnieja tylko dzieki zwyklym malym zuchom,
> harcerzom... Ze bez nich przestana istniec... I ze wlasnie
> dla nich powinni zrobic wszystko aby POJEDNAC harcerstwo...
>
> Podzial harcerstwa zadnej organizacji nie przyniosl korzysci.
> Jest zrodlem wielu problemow, szczegolnie w kontaktach  z
> ludzmi spoza harcerstwa.
> Polaczenie sie przynioslo by same korzysci, ale nie wszyscy
> chca to zrozumiec, a tym mlodym na dole czasem jest zupelnie
> obojetne, czy zaprzyjazniona druzyna to ZHP, czy ZHR, bo i
> [...]
bardzo prosze nie rozmawiajmy o zjednoczeniu czy podzialach
harcerstwa - nie temu sluzy klimat tych ostatnich dni.

Bardzo chetnie natomiast, przynajmniej ja, porozmawiam
co mozemy teraz zrobic razem, jak sie spotkac, jakie
tresci niekwestionowanego autorytetu wychowawczego
wszystkich Polakow wybrac na poczatek i jak we wspolnych
dzialaniach przekuc je na wspolna prace.

Poki co skromny przyczolek na tej drodze juz jest - Gra Instruktorska
ZHP i ZHR, ktora miala sie odbyc w ramach Rajdu Arsenal,
a ktora w sytuacji odchodzenia Papieza ograniczylismy wspolna
decyzja organizatorow z obu organizacji do spotkania instruktorskiego,
ktorego celem bylo rozwazanie podstaw harcerstwa wskazanych
przez Ojca Swietego w wielu jego wypowiedziach.
Jak wczesniej pisalo kilka osob wlasnie podczas tego spotkania
kiedy instruktorzy ZHR, ZHP, a takze Stowarzyszenia Harcerskiego
pochylali sie nad tymi myslami dowiedzielismy sie, ze Jan Pawel II odszedl.
I wtedy naturalnym odruchem bylo wspolne udanie sie do ustalonego
wczesniej kosciola sw. Jacka, gdzie spotkalismy sie wszyscy
ponownie.

Tego ladunku pozytywnej emocji i otwartosci rozmowy nie wolno
nam zmarnowac - czesc organizatorow Gry Instruktorskiej
z obu organizacji rozmawiajac na goraco pod kosciolem sw. Jacka
podczas nocnego czuwania ustalilo, ze dolozymy wszelkich
staran, aby Gra sie odbyla w ustalonym wczesniej ksztalcie tak,
aby wszyscy chetni z ZHR, ZHP, SH a moze i innych organizacji
moglo sie spotkac, przezyc emocje wspolnych harcow
i porozmawiac o podobienstwach i roznicach organizacyjnych,
o mozliwosciach wspolnych dzialan z poszanowaniem odrebnosci
zwiazkowych. Propozycje terminu Gry podamy jak najszybciej.

Jesli jestescie chetni do pomocy - dajcie znac - kontakt
do nas znajdziecie na stronie www.kpo.org.pl/grainstruktorska

pozdrawiam wszystckich
R. Bednarczyk
hm Rafal Bednarczyk