[Czuwaj] Zmiana druzynowego DW

Wto, 5 Kwi 2005, 00:32:58 CEST

Dnia wtorek, 5 kwietnia 2005 00:20, czesiek w harcerstwo.net napisał:

> Wybrać mogą tylko tego kto ma bierne prawo wyborcze. Tego mamy ich
> uczyć, no nie?

Aaaaa, takiej demokracji mamy ich uczyć, a to trzeba było tak od razu mówić.
Ja myślałem, że takiej normalnej, a tu nie chodzi o wychowanie tylko o naukę
używania naszych państwowych ustaleń

W takim razie nie widzę problemu.

Polecam w wolnych chwilach: "Wykłady z filozofii dziejów" Hegla. Nie piszę po
teo, żeby szpanować, ale ja to rozumiem demokrację jak to o czym tam on pisze
wyjaśniająć skąd się wziął taki twór w Atenach. I co ciekawe, to właśnie
podniecające przy czytaniu opisu metodyki wędrowniczej było dla mnie to, że
można odtworzyć tę sytuację w drużynie wędrowniczej, ale rozumiem, że nie o
to chodzi. Szkoda.

A u nas w drużynie na poprzedniej zbiórce wyborczej była taka sytuacja, że
drużyna chciała wybrać wędrownika, który nie miał uprawnień do prowadzenia
drużyny. Nie wspomniałem nawet słowem o tym. W końcu ułożyło się inaczej i to
było niezwykle kształcące doświadczenie wychowawcze, które udało się tylko
dzięki braku ingerencji w ten proces ze strony tych co więcej wiedzą z
instrukcji.

Ja tam bym też w praktyce uczył korzystania z prawa i konsekwencji
wynikających z dokonywania rzeczy głupich lub z prawem niezgodnych. Ale może
się nie znam...w końcu nie byłem na kursie z metodyki wędrowniczej...(nie
jestem drużynowym, jakby co).

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski  parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec ZHP Warszawa-oliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
Nie wolno kaniać się okolicznościom,
A prawdom kazać by za drzwiami stały (Cyprian Norwid)