[Czuwaj] ZHR i ZHP

Rafal Bednarczyk amfarm w aster.pl
Wto, 5 Kwi 2005, 01:47:16 CEST

Witam wszystkich,

Tomasz Grodzki napisal:
> To ja mam propozycje - zrobmy ogolnonarodowe poruszenie.
> Napiszmy list - jeden, ale skierowany do wladz wszystkich
> organizacji harcerskich w Polsce, a moze i za granicami. Ten
> list niech podpisza wszyscy czlonkowie organizacji
> harcerskich. Zrobmy tak jak robie sie w Sejmie z inicjatywa
> obywatelska (czy jak to sie tam nazywa).
> Wewijmy w nim wladze do podjecia KONKRETNYCH dzialan
> zmierzajcych do POJEDNANIA i POLACZENIA wszystkich
> organizacji harcerskich w jeden zwiazek.
nie rozumiem, dlaczego Ty wzywasz do takich dzialan
i to jeszcze rownoczesnie.
Skoro juz posluzyles sie przykladem Sejmowym - czy aby
jakies ugrupowania wspolpracowaly rozpoczyna sie od ich
polaczenia? Nie, najpierw takie ugrupowania:
1.rozmawiaja
2.ustalaja wspolne punkty programu
3.wspolnie wprowadzaja w zycie ustalone wczesniej
wspolne punkty programu
4.podsumowuja wspolne dzialania
5.doprowadzaja do sformalizowania czestych wspolnych
spotkan - jakas komisja porozumiewawcza
6.doprowadzaja do upublicznienia wspolnego stanowiska
7.tworza koalicje
8.ewentualnie mysla o laczeniu
Nasze organizacje poki co jeszcze nie sa w okolicach
punktu 1 i to nie na poziomie wladz tylko dolow organizacyjnych
bo chocby doswiadczenia naszej Gry Instruktorskiej wyraznie
pokazaly ze instruktorzy obu organizacji nie wiedza jak wygladaja
te drugie organizacje i co sie w nich dzieje

> Zacznijmy wymagac od wladz harcerskich organizacji
> ponadzwiazkowych spotkan, dyskusji, powolywania wspolnych
> zespolow problemowych i innych dzialan, ktore na dole dzieja
> sie juz od dawna (jako chociazby gra, o ktorej pisal Rafal).
no powiem szczerze, ze ja nie znam tak wiele takich przykladow
jak nasza gra - jesli takie sa to prosze napiszcie o nich

> Niech Obydwie Glowne Kwatery chociaz wysila sie na wspolne
> spotkanie. Nie kurtuazyjne, ale robocze. Jesli nasze wladze
> nie beda chcialy sie porozumiec, to obojetne co bedziemy
> robic na dole to i tak beda to nadal inne organizacje.
> Zmusmy wszystkie szczeble struktury do wspolnego wysilku w
> imie zjednoczenia.
no ja powiem szczerze, ze nie widze poki co potrzeby zjednoczenia
organizacji harcerskich w ramach jednej organizacji.
Poza tym uwazam, ze skoro mamy przynajmniej w ZHP
problem z reformowaniem wlasnego zwiazku z wielu bardzo
podstawowych zakresach to czarno widze zupelnie abstrakcyjne
dla wiekszosci "zmuszenie" struktur do "wysilku w imie zjednoczenia"

> Wkrotce Zjazd ZHP, ktory pokaze, czy
> jakiekolwiek dzialania byly podjete ze strony mojej organizacji.
myslisz ze zjazd bedzie przepytywal Glowna Kwatere ZHP
z dzialan podjetych na rzecz "zjednoczenia z ZHR"?

> Blagam - nie piszcie o roznicach miedzy organizacjami.
> Zastanowcie sie, czy napisanie takiego listu - zadania
> (zadania) i zebranie pod nim podpisow moze sie udac? Jesli
> wladze nie sa pewne, czy polaczenie jest potrzebne, to bedzie
> to dla nich doskonaly dowod. I to moze byc dobry poczatek...
wydaje mi sie, ze nie tylko wladze "nie sa pewne" - ja np. tez
nie jestem pewien, nie sa tego pewni moi przyjaciele z ZHR,
a wydaje mi sie ze stosunkowo duzo wiemy o obu organizacjach...
I mimo, ze blagasz o nie pisanie o roznicach miedzy organizacjami
to jednak nie da sie zauwazyc ze one sa - formalne, zwyczajowe,
nawet wizualne...

Wydaje mi sie wiec, chyba nawet jestem tego pewien,
ze rzecz tkwi w rozpoczeciu dialogu instruktorow oddolnie,
w tworzeniu platform wymiany pomyslow programowych,
w spotkaniach i wspolnych harcach. Jesli z tego wyjdzie chec
do czestszego przebywania razem to juz bedzie zupelnie inna
bajka...
Ale list do wladz w moim glebokim odczuciu nic teraz nie da.

Jeszcze raz zapraszam - jesli jest ktos chetny do pomocy
w przeksztalceniu Gry Instruktorskiej tak, aby przyjela ona
wielokrotnie wiecej instruktorow obu lub wielu organizacji
to prosze o deklaracje.

pozdrawiam
R. Bednarczyk
hm Rafal Bednarczyk